100 PROBLEMEN / 100 OPLOSSINGEN IN EERLIJKE ORDE
- SAMENVATTING -
Het zeer urgente probleem van Turkije is de werkloosheid en de buitenlandse schulden.
De werkloosheid kan binnen drie maanden worden opgelost en de buitenlandse schulden binnen twee jaar.
I- OPLOSSING VOOR HET STROOMPROBLEEM; DEMOCRATISERING
Uitleg:
De staat mag niet onderdrukken. Maar het moet sterk zijn. Door de staat en zijn instellingen zwak te maken omdat ze onderdrukking zullen plegen, wordt die staat en zijn bevolking vernietigd. Het grootste probleem van Turkije vandaag de dag is dat de instellingen in Turkije hun macht hebben verloren.
Oplossing:
Het geheim van het krachtig maken van instituties is het democratiseren ervan. Een instelling die niet op het volk is gebaseerd, kan niet sterk of capabel zijn.
PROBLEEM OPLOSSING
I- HET PROBLEEM VAN DE MACHTSDEMOCRATISERING
1) Meclis İktidarı Meclis’ten Yüce Divan
2) President Soldaat President
3) Nationale consensus van de overheid
4) Gerechtelijke arbitrage
5) Managers hebben volledige zeggenschap over de functionaris
6) Leger: Ondergeschiktheid van het leger aan de president
7) Politie Beëdigde politiedienst
8) Lenen met Turkse Lira Gold Gram
9) Controle van wetgeving door arbiters
10) Religieuze secularisme
II – LEGER INTERVENTIE IN WERKING MET DE WET VAN BETALING
Uitleg:
Turken zijn een militaire natie. Ze vechten voor gerechtigheid, niet voor uitbuiting. Door de geschiedenis heen, toen gerechtigheid nodig was, hebben Turken met elkaar geworsteld. Tegenwoordig is gerechtigheid vervangen door winst. De bron hiervan is de conflicterende kapitalistische orde. Türkiye heeft zich al drie eeuwen niet kunnen aanpassen aan de lelijkheid van deze tijd. Het civiel bestuur is nooit gereguleerd. Om deze reden moest het leger regelmatig ingrijpen. Alleen tijdelijke oplossingen konden via militaire methoden worden gevonden.
Oplossing:
Het staatshoofd moet uit de soldaten worden gekozen. De begroting moet door de grondwet onafhankelijk worden gemaakt. Er moet een regering van nationale consensus worden opgericht. De generale staf moet rechtstreeks rapporteren aan de president. Het buitenlands beleid van de staat moet worden bepaald door de premier, de president en de chef van de generale staf. Dat mag volgens politici niet veranderen. Met uitzondering van de staat van beleg mag het leger niet betrokken worden bij binnenlandse aangelegenheden.
PROBLEEM OPLOSSING
II- LEGER-INTERVENTIE WERKBAAR VOOR KRIJGBEHEER
1) Parlementaire Regering van het Militaire Orde
2) Groot leger moet productief zijn
3) Verslaving: vrede thuis, vrede in de wereld
4) Aanvalstraining 12 Defensieleger
5) Demokratiklik Birliği Seçme Hakkı
6) Onafhankelijkheid van interventie
7) Huidig onderwijs: uitbreiding van militaire dienst naar leeftijden
8) Verslaving aan wapens Elk leger koopt of produceert zijn eigen wapens
9) Verplichte allianties Toetreden tot vrijwillige allianties
10) Secularisme in het leger Onafhankelijkheid van legers in het onderwijs
III - BUITENLANDSE BETREKKINGEN DRIEVOUDIGE REGERING
(President, premier, stafchef)
Uitleg:
De geschiedenis reguleert de buitenlandse betrekkingen, niet wij. Het bepaalt de houding van tegengestelde staten. Een land dat vandaag een vriend is, wordt plotseling een vijand. We kunnen vanuit onverwachte plaatsen worden aangevallen. Vooral in ons land, dat vol is van historische en geografische problemen, moeten we als bandieten in de bergen leven, terwijl we staand slapen met onze wapens in de hand. Door veelvuldig wisselende politici kan het zijn dat de wachtpost leeg blijft. De nieuwe bewakers weten niet eens waar ze op wachten. De continuïteit in ons leger is hiervoor echter deels een oplossing. De verandering van 1950 bracht ons buitenlands beleid echter in een impasse en we kunnen dit nog steeds niet oplossen. Het democratisch bestuur en het burgerlijk bestuur kunnen hiervoor geen oplossing vinden.
Oplossing:
Staten kunnen niet met legale methoden worden opgericht en beschermd; ze kunnen wel met militaire methoden worden opgericht en beschermd. Daarom oefent het Parlement zijn gezag alleen uit door zijn opperbevelhebber te kiezen en zijn vertrouwen in hem te behouden. Afgezien daarvan kan het Parlement niet eens beslissen over oorlog en vrede. Omdat dit een gebeurtenis is die van buitenaf komt. Daarom moet de bevoegdheid om beslissingen te nemen over de staat van beleg, mobilisatie en oorlog toekomen aan het staatshoofd, dat een soldaat is. Bij het nemen van deze beslissing overlegt hij echter met de chef van de generale staf en de premier. Omdat deze topgeheim moeten zijn.
PROBLEEM OPLOSSING
III- BUITENLANDSE BETREKKINGEN DRIEVOUDIG BEHEER (president, premier, stafchef)
1) Geografisch probleemvrij land
2) Raciale probleemonafhankelijke provincies en subdistricten
3) Religieus probleem Opening van religieuze scholen
4) Historisch probleem Unie van Centrale Landen
5) Het probleem van de onafhankelijkheid zal afhankelijk zijn van de grondwet van de mensheid (decentralisatie).
6) VS-probleem: saamhorigheid met de VS voor vrede, neutraliteit voor oorlog
7) Het EU-probleem is een buitenstaander maar een bondgenoot
8) Israël geeft vredes- en grensgaranties af aan beide partijen
9) Russische probleemgemeenschap van centrale landen
10) De Chinese kwestie: loyaliteit aan de staat of migratie
IV- VEILIGHEID (MAFIA) RECHT OP GEWAPENDE VERDEDIGING
Uitleg:
Er is zichtbare onveiligheid in de oostelijke provincies van Turkije. In andere regio's heerst verborgen onzekerheid. Niemand is veilig voor zijn bezit, leven, werk en kuisheid. Soortgelijk; Hij kan niet zeggen dat niemand mij kan aanraken, ik heb de staat achter mij. Niemand blijft weg van banditisme omdat ze bang zijn voor de staat. We leven zonder problemen omdat onze mensen sterke nationale en religieuze gevoelens hebben en gewetensvol zijn. De armoedegrens belast echter het geweten. Turkije wordt geregeerd door de genade van de maffia.
Oplossing:
Het vertrouwen van het publiek in de rechterlijke macht moet eerst worden gewaarborgd door de invoering van het arbitragesysteem. Dan moeten we de rechterlijke suprematie garanderen. Ook het onderzoekssysteem moet veranderd worden, de politie moet ook civiele zaken onderzoeken. Het moet gebaseerd zijn op eerst mondeling en daarna schriftelijk onderzoek. De politie en de rechterlijke macht moeten het vertrouwen van het publiek terugkrijgen en effectief worden gemaakt. De rechterlijke macht en het onderzoek moeten worden gedemocratiseerd, maar ook effectief worden gemaakt. Het allerbelangrijkste is dat degenen die in het leger dienen, wapens moeten dragen en hun leven, eigendommen, kuisheid en werk moeten kunnen beschermen. De straf moet worden afgeschaft en er moet compensatie worden betaald voor zelfverdediging.
PROBLEEM OPLOSSING
IV- VEILIGHEID (MAFIA) RECHT OP GEWAPENDE VERDEDIGING
1. MIT-probleem Open Intelligence Organization
2. Probleem van de gewapende maffia: gendarmerie van het eigen volk in provincies
3. Probleem van de zakenmaffia Toegenomen aanbod van lijnen
4. De promesse De leenlicentie van de maffia wordt afgeschaft en ook de maffia eindigt.
5. Omkopingsmaffia heft het verbod op omkoping op
6. Vier onderzoeksfasen naar het probleem van foltering
7. Onopgeloste moorden Kasame-systeem
8. Martelaarschap van ongeautoriseerde politie-onderzoekers
9. Politie voor probleemdetectie van de gemeenschapspolitie
10. Probleem met de aanklager: bevoegdheid om openbare zaken voor politieke partijen in te dienen
V- OMKOPINGSDISTRICT PUBLIEK RECHT
Uitleg:
Rüşvet topluluğun kanseridir. Vücudun kendi hücreleri azdığı için tedavisi şu anda imkansızdır. Toplulukta da rüşvet yaygınlaştı mı artık onu hukuk yolları ile tedavi etmek mümkün değildir. Çünkü rüşveti ortadan kaldıracak olanlar da rüşvet almaktadır. Rüşvet mafyaları oluşmuştur. Rüşvet almayanlar cezalanmakta, rüşvet vermeyenler ezilmektedir. Devletin varlığı için bundan büyük tehlike yok gibidir. Bir cephe komutanın rüşvet aldığını düşünün. O devletin hâli ne olur?
Oplossing:
Het land zou in bijna 100 provincies moeten worden verdeeld en deze zouden de interne veiligheid moeten garanderen. Bovendien zou elke provincie moeten worden verdeeld in bijna 100 subdistricten en deze subdistricten zouden hun eigen rechtssysteem moeten opzetten. Ze zouden ook hun eigen strafwetten moeten maken. Zo gevormde onafhankelijke subdistricten kunnen het omkopingsmechanisme niet bedienen, omdat zij zullen bestaan uit mensen die elkaar kennen. Het lichaam begint zichzelf te genezen. Mensen migreren van ongezonde wijken naar gezonde wijken. Corrupte subdistricten waarvan de bevolking onder de 3000 daalt, worden opgelost. Het land zal dus gezond zijn.
PROBLEEM OPLOSSING
V - OMKOPINGSDISTRICT PUBLIEK RECHT
1- Verplichting om later rechtsorde te geven
2- Verplichting om krediet te ontvangen en vrijheid om voor de officier te werken
3- Concurrentie in diensten die niet door de rechterlijke macht kan worden voorkomen
4. Verantwoordelijkheid en controle op solidariteit die niet door militaire methoden kunnen worden voorkomen
5- Het is net als kanker: het eindigt in de dood van een dienaar in plaats van een officier
6. Beslissing ter plaatse, post-inspectie vindt plaats bij centrale overheden
7. Opheffing van de bureaucratische immuniteit die optreedt bij drukmanagement
8- Het komt voor bij aanbestedingssystemen en de inschrijver wordt in de loop van de tijd groter of kleiner
9- Onmiddellijke implementatie van arbitrale beslissingen die plaatsvinden zonder effectieve rechterlijke macht
10- Omkoping is het resultaat van corruptie. Eerlijke orde
VI- ECONOMIE PROBLEEM WERKLENING
Uitleg:
Ieder gezin in Turkije heeft een schuld van 10.000 dollar. Zelfs als er na vijftien jaar geen nieuwe schuld wordt aangegaan, zal elk gezin alleen al vanwege de rente een schuld van $100.000 hebben. Er zullen twee keer zoveel schulden zijn als het gemiddelde vermogen. Het zal voor Turkije onmogelijk zijn om gered te worden. Deze schulden zijn sowieso onnodig. Het werd alleen genomen om Turkije te vernietigen. Er zijn 28 miljoen werknemers in Turkije. De helft van hen is werkloos. Er zijn 14 miljoen werklozen. De mensen staan op het punt met elkaar te vechten vanwege de honger.
Oplossing
Buitenlandse schulden worden betaald door ze om te zetten in binnenlandse schulden, schulden in participaties, dollarschulden in goederenschulden en de notering van de Turkse lira in goud. Werkloosheid wordt bereikt door werkgevers schulden te maken, de lonen van de staat aan werknemers te betalen, de kosten van grondstoffen te betalen, elektriciteit te crediteren, oude schulden uit te stellen en de verplichte verzekering af te schaffen.
PROBLEEM OPLOSSING
VI- ECONOMIE PROBLEEM WERKLENING
1- Rentecreditering
2- Krediet aan degenen die inflatie veroorzaken
3- Werkloosheidslening, renteloze lening zonder afdwingbaarheid
4- İç Borç Altın Değeri İle Borçlanma
5- Converteerbare valuta voor buitenlandse schulden
6- Begrotingstekort Evenwicht Begroting
7. Het tekort op de buitenlandse handel importeert evenveel kredieten als exporten
8- Marktprobleem Selem Credit
9- Bureaucratieprobleem Freelancekrediet voor ambtenaren
10- Mess Algemene dienst
VII- BEHEERPROBLEEM BEHEER VAN DIENSTEN
Uitleg:
In de beginperioden regeerde één stam met eigen macht over vele stammen. Vervolgens werd een vorm van management ontwikkeld door slaven op te leiden. Nu wordt de staat geregeerd door loontrekkers. Het principe van het in dienst nemen van geschoolde mensen is wijdverbreid geworden. Deze vorm van beheer vereist centraal beheer. Het maakt de staat lastig. Er zijn beschuldigingen van inkrimping van de staat. Hierdoor stort de staat in.
Oplossing:
De oplossing is het ontwikkelen van een systeem voor zelfstandigen. De staat zal het diploma afgeven. Een tiental bedienden zal een dienst verlenen. Het volk zal zijn eigen dienaren kiezen. Degenen die dienen, ontvangen hun salaris afhankelijk van het aantal mensen dat zij dienen.
PROBLEEM OPLOSSING
VII- BEHEERPROBLEEM BEHEER VAN DIENSTEN
1- Ineffectief beheer Finaliteit van beslissingen, toezicht op arbiters
2- Ongecontroleerd toezicht op managementpartijen
3- Bevoorrecht beheer Wetenschappelijke classificatie en arbitrage
4- Rijksevenwicht Milieu Provinciaal Bestuur
5- Onwetend management gegarandeerde solidariteit
6- Clientelistische regering Meervoudige democratische regering
7- Extra inkomsten voor dure managementfunctionaris
8- Onverantwoordelijke managementaansprakelijkheid voor vertraging
9- Commentaar van scheidsrechters bij illegaal beheer
10- Gezamenlijke Zaken Algemene Diensten en Stichtingen
VIII- ONDERWIJSPROBLEEM VRIJHEID MET GEMEENSCHAPPELIJK ONDERZOEK
Uitleg:
Onderwijzen ontwikkelt het vermogen om goed van kwaad te onderscheiden. Het is gebaseerd op discussie. Onderwijs is de voorbereiding van iemands mentale en fysieke vermogens om de juiste dingen te doen. Er is een berustende gewoonte nodig. Het gezamenlijk geven van onderwijs en training mislukt vanwege verschillen in werkwijze.
Oplossing:
Onderwijs moet worden verzorgd door vrije scholen, en de eenheid moet worden verzekerd door middel van gemeenschappelijke examens. Het onderwijs moet worden uitgevoerd door solidariteitsorganisaties met een volledig onafhankelijke interne discipline.
PROBLEEM OPLOSSING
1- Verouderde onderwijsonafhankelijkheid van de universiteit
2- Gedistribueerd onderwijs Gemeenschappelijke tekst, gemeenschappelijk examen
3- Verspillend lesgeven en studeren
4- Onder druk lesgeven, gratis lesgeven zonder programma
5- Conflicterend onderwijs Controversieel onderwijs
6- Teminatsız Öğretim Dayanışmalı Teminat
7- Discriminerend onderwijs relatief diploma volgens lokale bevolking
8- Rechtercontrole bij dogmatische onderwijsvragen
9- Diplomaonderwijs Zelfs degenen zonder diploma moeten zaken kunnen doen
10- Discreet lesgeven is een test op elke leeftijd
IX- ONDERWIJSPROBLEEM RELIGIEUZE SOLIDARITEIT PARTNERSCHAP
Uitleg:
Er zijn vier vermogens bij de mens. Ideeën, gevoelens, wil en vertrouwdheid. Ideeën maken onderscheid tussen goed en kwaad. Gevoelens onderscheiden goed van slecht. Ik moet leven. Ideeën kunnen dit niet detecteren. Waarom zou ik leven, aangezien ik binnenkort zal sterven? Ik moet mijn natie en staat beschermen. Waarom? Ideeën en wetenschap kunnen dit niet waarnemen, gevoelens wel. De gesocialiseerde vorm van gevoelens wordt religie genoemd. Religie is gebaseerd op geloof. Bij de Ottomanen bracht religie het geloof met zich mee om de staat te beschermen. Een rechtvaardige staatsorde met aanbidding berustte op de overtuiging dat de mensen hun leven opofferden. Hij ging de oorlog in, denkend dat hij een martelaar zou zijn. Het secularisme werd uitgebuit en staat en religie werden vijanden van elkaar. Mensen gaan oorlog voeren uit angst, niet uit geloof.
Oplossing:
Iedereen die in dit land woont, moet deze staat beschermen om zijn religie en geloof te beschermen. Als de staat instort, zal religie noch geloof overblijven. Secularisme betekent niet vijandigheid tegenover geloofsovertuigingen; integendeel, het betekent dat alle religies de kans moeten krijgen om te overleven. Het is een orde die het mogelijk maakt dat verschillende religies samenleven. Iedereen verdedigt samen het land voor zijn eigen geloof.
PROBLEEM OPLOSSING
IX- ONDERWIJSPROBLEEM RELIGIEUZE SOLIDARITEIT PARTNERSCHAP
1- Discriminerende onderwijslimiet van één op twintig, één op vijf
2- Anti-seculier onderwijs. Niet-inmenging van de staat in het onderwijs
3- Monopolieonderwijs Onderwijs van solidariteit
4- Tegenstrijdig onderwijs moet gescheiden worden van onderwijs
5- Invasief onderwijs, gelijke afstand.
6. Antidemocratisch onderwijs Gezinsonderwijs
7- Instabiel onderwijs zou zo moeten zijn met tempelonderwijs, bedieningen en instellingen.
8- Immoreel onderwijs Religieuze solidariteit, garantie en rechterlijke controle
9. Geheim onderwijs Onderwijs zonder tussenkomst moet worden opgelost met de staat van beleg
10- Dogmatisch onderwijs Meervoudig effectief onderwijs
X- ARBITRAGESYSTEEM VOOR RECHTERLIJKE KWESTIES
Uitleg:
In het verleden werd de rechterlijke macht eerlijk gevoerd onder mensen die elkaar kenden, met publieke sociale controle. Het speelt zich af tussen partijen die elkaar niet kennen, getuigen, deskundigen, justitie en aanklagers, cliënten en advocaten. De sociale controle is verdwenen. Daarom is de rechterlijke macht slechts een instrument van onderdrukking geworden door de machthebbers of de rijken. Het spreekt geen gerechtigheid uit en wordt een instrument van onderdrukking.
Oplossing:
Het is een overgang naar een gedecentraliseerd beheer- en arbitragesysteem. Er moeten rechtbanken worden gevestigd in subdistricten met 5000 inwoners, en arbiters moeten worden gekozen uit het districtscentrum met 50.000 inwoners.
PROBLEEM OPLOSSING
X- ARBITRAGESYSTEEM VOOR RECHTERLIJKE KWESTIES
1- Dure rechtsadvocaten worden omgezet in scheidsrechter
2- Overweldigend onderzoek ter plaatse
3- Afhankelijke jurisdictie Geen beroep. De Wijze Compenseert
4- Arbiters moeten de hoofdarbiter van de tweeledige jurisdictie kiezen
5. Ineffectieve rechterlijke macht Iedereen die de rechterlijke macht tart, moet worden geschorst
6- Vertraagd extern onderzoek door de rechterlijke macht
8- Het regeren van de rechterlijke macht verbanningen degenen die zich niet aan de rechterlijke macht houden
9. De onevenwichtige rechterlijke macht en het openbaar ministerie moeten worden afgeschaft. Partijarbiters.
10-Monopolie Rechtspraak Arbiters Rechtspraak in kantons
BEVEILIGINGSPROBLEEM EN OPLOSSING
IV- VEILIGHEID (MAFIA)
Uitleg:
Er is zichtbare onveiligheid in de oostelijke provincies van Turkije. In andere regio's heerst verborgen onzekerheid. Niemand is veilig voor zijn bezit, leven, werk en kuisheid. Soortgelijk; Hij kan niet zeggen dat niemand mij kan aanraken, ik heb de staat achter mij. Niemand blijft weg van banditisme omdat ze bang zijn voor de staat. We leven zonder problemen omdat onze mensen sterke nationale en religieuze gevoelens hebben en gewetensvol zijn. De armoedegrens belast echter het geweten. Turkije wordt geregeerd door de genade van de maffia.
Oplossing:
Het vertrouwen van het publiek in de rechterlijke macht moet eerst worden gewaarborgd door de invoering van het arbitragesysteem. Dan moeten we de rechterlijke suprematie garanderen. Ook het onderzoekssysteem moet veranderd worden, de politie moet ook civiele zaken onderzoeken. Het moet gebaseerd zijn op eerst mondeling en daarna schriftelijk onderzoek. De politie en de rechterlijke macht moeten het vertrouwen van het publiek terugkrijgen en effectief worden gemaakt. De rechterlijke macht en het onderzoek moeten worden gedemocratiseerd, maar ook effectiever worden gemaakt. Het allerbelangrijkste is dat degenen die in het leger dienen, wapens moeten dragen en hun leven, eigendommen, kuisheid en werk moeten kunnen beschermen. De straf moet worden afgeschaft en er moet compensatie worden betaald voor zelfverdediging.
1. MIT-probleem
Uitleg:
Het uitbuitende kapitaal bracht eerst de gewapende maffia voort om de staat op zijn eigen manier te besturen. Hij creëerde de staatsmaffia met geheime inlichtingen tegen hem. Elke organisatie die zich bezighoudt met illegaal gedrag is een maffia. Het kenmerk van een juridische organisatie is openheid. Alles wat geheim is, is illegaal. Een organisatie die beschuldigingen uit, zonder zich te verdedigen, is onrechtmatig. Door de ondergrondse wapenmaffia en de staatsmaffia nauw met elkaar in contact te brengen, blijven onopgeloste moorden voortduren.
Oplossing:
De staat heeft inlichtingen nodig. De staat zou een open inlichtingeninstelling moeten oprichten. Alles wat over de persoon wordt gezegd, moet aan hem bekend worden gemaakt en zijn verdediging moet worden gevoerd. De staat mag geen actie ondernemen op basis van nieuws waarover niet door de rechterlijke macht is beslist. MIT moet worden overgedragen aan het leger. Het leger zou dit nieuws alleen moeten evalueren tijdens oorlog en staat van beleg. De vrede zal niet profiteren van dit nieuws.
2. Probleem van de gewapende maffia
Uitleg:
Er was geen succesvolle strijd tegen de gewapende maffia, die bijna allemaal door buitenlandse machten werd georganiseerd. Het leger, dat Cyprus binnen een week of twee veroverde, is er al vijftien tot zestien jaar niet in geslaagd bevredigende resultaten te boeken. De langdurige burgeroorlog veroorzaakte ongewenste gebeurtenissen in het leger, en de mensen kregen er genoeg van en begonnen de kant van hen te kiezen. In dit geval liep Türkiye het gevaar in een burgeroorlog te worden meegesleept.
Oplossing:
Ordu kendi halkıyla savaşamaz. Ordu ancak cephe savaşı verebilir. Ordu derhal geri çekilmelidir. Türkiye bağımsız illere ayrılmalıdır. İç güvenliği illerin kurduğu jandarma teşkilatı korumalıdır. Ayrıca her türlü fikrin ayırımcı olsa da Meclis’te temsil edilmesine yer verilmelidir. İl kendi güvenliğini sağlayamazsa, bölgeden askeri birlik çağırılmalıdır. Sıkıyönetim askeri metotla sorunu yetkisi içinde kısa zamanda sona erdirilmelidir. Artık adalet düşünülmemelidir.
3. Het zakenmaffiaprobleem
Uitleg:
Je kunt niet naar de markt gaan en je goederen verkopen. Als u arts bent, kunt u de patiënt niet aanvaarden en onderzoeken. Je kunt niet slaan en een voorwerp in je vrachtwagen dragen. De zakenmaffia heeft zich overal gevormd. Je zult hulde aan hen moeten brengen. Als iedereen op straat zou verkopen, zouden de verkopers failliet gaan. De maffia maakt de regels die de staat zou moeten maken. Dit is de bron van wanorde.
Oplossing:
Degenen die in een beperkt gebied opereren, moeten de lijn van het publiek volgen. De eerste regels moeten goedkoop zijn, de daaropvolgende regels moeten duur zijn. De staat zou lijnen moeten verkopen aan iedereen die ze wil, en ze moeten kopen van degenen die ze willen. Er mag geen verschil zijn tussen wat er tegelijkertijd wordt gekocht en verkocht. Dit is hoe televisie- en radiokanalen verkocht moeten worden. Daarna moeten degenen die nog steeds in de maffia zitten, daar via geheime onderzoeken worden verwijderd. Wat niet gescheiden is, moet worden uitgesloten.
4. Promesse-maffia
Uitleg:
Door de ineffectiviteit van de rechterlijke macht ontstond de promessenmaffia. Iemand die zijn vordering niet kan innen, gaat naar de schuldenaar en int deze door hem te bedreigen. We kunnen raden wat de maffia, die de kost verdient met het verzamelen van promessen, zal doen als ze geen baan kunnen vinden. We vallen in het bedoeïenentijdperk van vóór de staat.
Oplossing:
We moeten de leencapaciteit wegnemen van iedereen die de door arbiters vastgestelde schuld niet kan of kan betalen. We moeten hem geen eer geven. Niemand mag hem geld lenen. De gever mag niet kunnen vragen. Als de overheid iedereen renteloos de nodige leningen verstrekt, zal het werken met promessen verdwijnen en komt er ook een einde aan de maffia.
5. Omkopingsmaffia
Uitleg:
In het land heeft zich een omkopingsmaffia gevormd. Ze houden de gegevens bij van elke functionaris, laten hen of hun familieleden misdaden begaan, bieden vervolgens steekpenningen aan. Als ze die niet aannemen, geven ze hen de schuld en laten ze onderzoeken. Ze gebruiken daar steekpenningen. Om deze reden worden eerlijke ambtenaren terzijde geschoven. Het plein wordt overgelaten aan ambtenaren die steekpenningen aannemen.
Oplossing:
Omkoping zou niet langer verboden moeten worden. De beslissingen van de ambtenaar moeten worden uitgevoerd. Onder onpartijdige en onafhankelijke rechterlijke toetsing bestaande uit arbiters moeten de beslissingen van de functionaris echter nietig worden verklaard en moet een schadevergoeding worden betaald. De steekpenningen die hij gaf, zouden ook zijn straf moeten zijn. Als hij een officier is, moet hij worden gestraft door zijn vergunning te verminderen. De steekpenningen die hij heeft ontvangen, moeten bij hem blijven. Het rijbewijs moet worden ingetrokken wegens onwetendheid. Het geld dat hij ontvangt, moet van hem zijn.
6. Het probleem van foltering
Uitleg:
De wereld en Turkiye maken een overgang van de landbouwperiode naar de industriële periode. Het is uiterst moeilijk geworden om de gepleegde moorden te onthullen. Veiligheid over de hele wereld wordt geboden door marteling. Rechters worden voor onderzoek naar het politiebureau gestuurd. Dan wordt de politie verantwoordelijk gehouden. Als er geen sprake is van marteling, waarom stuurt u de verdachte dan naar het politiebureau? Hoe erg marteling ook is, anarchie is nog erger. Deze kwestie bevindt zich in een impasse.
Oplossing:
Marteling op het politiebureau moet worden afgeschaft. Het oordeel van de opsporingspolitie moet echter voldoende zijn voor een veroordeling. De conclusie die aan het eind van het onderzoek wordt getrokken, zou voldoende moeten zijn. Het onderzoek op het politiebureau moet worden afgeschaft, er moet eerst mondeling beroep worden aangetekend en daarna moeten er schriftelijke verklaringen worden afgelegd. Hij getuigt door ander bewijsmateriaal te beoordelen. De rechter kan hem niet vragen naar het bewijsmateriaal. De rechter gaat niet in op het bewijsmateriaal. In gevallen van onopgeloste moorden worden degenen die deze daad waarschijnlijk zullen plegen, gecompenseerd. De instelling van amnestie met compensatie brengt moorden aan het licht.
7. Onopgeloste moorden
Uitleg:
Naarmate steden groeien, is het erg moeilijk geworden om criminelen te vangen. Zelfs door marteling op het politiebureau kan dit niet aan het licht worden gebracht. Wanneer de gewapende maffia, geheime inlichtingenorganisaties en omkoping aan deze verstedelijking worden toegevoegd, blijft de rechterlijke macht slechts een historische herinnering.
Oplossing:
De oplossing is het kasama-systeem in fiqh. Er wordt onderzoek gedaan onder degenen die het feit vermoedelijk hebben gepleegd of ervan op de hoogte waren. Als ze de dader niet onthullen, wordt er een zware schadevergoeding aan de slachtoffers betaald. Iedereen wacht dus op alle anderen, omdat de schade iedereen zal treffen. Bovendien worden de vaste overtuigingen van de onderzoekers voldoende geacht voor de uitvoering van de straf. Dieet wordt betaald, zelfs als er geen definitief bewijs is.
8.Ongeautoriseerde politie
Uitleg:
Wij geven taken aan de politie, wij geven haar geen bevoegdheden. We geven wapens, we zeggen dat ze die niet mogen gebruiken. Bandieten vermoorden politieagenten, we kunnen ze niet ophangen. Er is geen vertrouwen waar geen doodstraf bestaat. In feite is het afschaffen van de doodstraf een methode die door het uitbuitingskapitaal naar voren wordt gebracht om de wereld met zijn geld op de knieën te krijgen. Hij heeft geld, hij zal doden. Dan kun je de moordenaar niet doden. Het zal gevangenissen ook in rusthuizen veranderen.
Oplossing:
De politie zal onderzoek doen. In vredestijd zal de doodstraf alleen worden toegepast op moordenaars. Met vergeving kan het een dieet worden. Aan het einde van het onderzoek moeten de definitieve conclusies van de politie geldig zijn. Er moet een voorwaarde zijn, zoals het aan de gedaagde laten vertellen. Wanneer de politie een wapen moet gebruiken, moet zij dit zonder aarzeling kunnen gebruiken. De politie mag niet worden gestraft, de staat moet hen compenseren. Degenen die zich niet aan rechterlijke beslissingen houden, moeten door de rijkswacht worden gestraft. De rechterlijke macht moet beslissen over de straf.
9. Het probleem van de gemeenschapspolitie
Uitleg:
Tijdens de industriële periode vertoonden mensen wanordelijk gedrag op straat en de oproerpolitie werd ingezet om deze excessen te voorkomen. Als de politie een wapen gebruikt, overtreedt zij de rechtsorde; als zij dat niet doet, wordt er een wapen tegen hen gebruikt. In het rechtssysteem kan de politie dit probleem niet oplossen.
Oplossing:
In het rechtssysteem wordt niemand verhinderd een daad te begaan. De politie doet observaties. Bepaalt wat er gevonden wordt. Dan gaat hij op onderzoek uit. Criminelen worden gestraft. Iedereen die in het leger dient, heeft het recht wapens te dragen. Een wapen is geen aanvalsmiddel, maar een verdedigingsmiddel. Als hij een wapen gebruikt terwijl hij ongelijk heeft, zullen vergeldingsmaatregelen worden toegepast. Als hij een pistool gebruikt terwijl hij gerechtvaardigd is, wordt diya betaald. De oproerpolitie zal worden afgeschaft. Er komt alleen opsporingspolitie.
10. Probleem met de aanklager
Uitleg:
Waar koninkrijken zijn, hebben koningen aanklagers om hun gezag te waarborgen. Aanklagers staan onder bevel van koningen. Er is geen openbaar ministerie in de Islam. Nu zijn de aanklagers onafhankelijk geworden. Het is een staat van aanklagers geworden. Ze openen partijen, ze sluiten partijen. Op politiebureaus worden ze geslagen. Ze slepen onschuldige mensen door de rechtbank. Aangestelde personen kunnen niet worden ontslagen. De veiligheid kan niet worden gegarandeerd. In de rechtszaal zitten zij naast de rechter.
Oplossing:
Leiders van politieke partijen moeten openbare rechtszaken aanspannen. Districts-, provinciale en landelijke presidenten van partijen die meer dan 5% van de stemmen hebben gekregen bij de algemene verkiezingen in districten, provincies en landen zouden openbare rechtszaken moeten kunnen aanspannen door hun arbiters te kiezen. Het openbaar ministerie moet worden afgeschaft. Er mag niets ondemocratisch zijn in het land. Belangenbehartiging moet worden omgezet in een arbitragesysteem. Ook de scheidsrechter van de openbare zaak, dat wil zeggen de aanklager, moet naast de verdachte zitten.
OMKOPINGSPROBLEEM EN DE OPLOSSING DAARVAN
V- OMKOPING
Uitleg:
Omkoping is de kanker van de samenleving. Behandeling is momenteel onmogelijk omdat de lichaamseigen cellen verzwakt zijn. Zodra omkoping wijdverspreid wordt in de gemeenschap, is het niet langer mogelijk om dit met legale middelen te behandelen. Omdat degenen die omkoping willen elimineren, ook steekpenningen ontvangen. Omkopingsmaffia’s hebben zich gevormd. Degenen die geen steekpenningen aannemen, worden gestraft, en degenen die geen steekpenningen betalen, worden onderdrukt. Er lijkt geen groter gevaar voor het voortbestaan van de staat te bestaan. Stel je voor dat een frontcommandant steekpenningen zou aannemen, wat zou er dan met die staat gebeuren?
Oplossing:
Het land zou in bijna 100 provincies moeten worden verdeeld en deze zouden de interne veiligheid moeten garanderen. Bovendien zou elke provincie moeten worden verdeeld in bijna 100 subdistricten en hun eigen rechtssysteem moeten opzetten. Ze zouden ook hun eigen strafwetten moeten maken. Omdat de aldus gevormde onafhankelijke subdistricten zullen bestaan uit mensen die elkaar kennen, kunnen zij het omkopingsmechanisme niet bedienen. Het lichaam begint zichzelf te genezen. Mensen migreren van ongezonde wijken naar gezonde wijken. Corrupte subdistricten waarvan de bevolking onder de 3000 daalt, worden opgelost. Het land zal dus gezond zijn.
1- Verplichting tot het geven van steekpenningen
Uitleg:
Tegenwoordig zijn er zoveel tegenstrijdige en overvloedige regels dat het voor het publiek niet mogelijk is deze na te leven. Hoe zal het publiek een mentaliteit verdragen die de inflatie belast? Daarom is iedereen corrupt. Als de ambtenaar de volledige wetgeving zou implementeren, zou het land instorten. Bovendien, als hij geen steekpenningen aannam, zou hij van de honger omkomen. Dan dwingen we de ambtenaar om te kopen.
Oplossing:
We moeten een onpartijdig en onafhankelijk rechtssysteem creëren, bestaande uit arbiters. We moeten ambtenaren en burgers de bevoegdheid geven om onder gelijke voorwaarden een beroep te doen op scheidsrechters. Arbiters moeten het recht hebben om ondemocratische wetten af te schaffen. We moeten dus het publiek en de ambtenaar behoeden voor tegenstrijdige wetgeving. We moeten overheidsfunctionarissen ook de bevoegdheid geven om vrijelijk zaken te doen. We moeten ze geen krediet geven. Als zijn salaris niet genoeg is, moet hij een extra inkomen verdienen door buiten te werken of te delen met zijn familieleden.
2- Verplichting om steekpenningen aan te nemen
Uitleg:
Bureaucratische obstakels en economische crises slepen de mensen mee in corruptie. Mensen kunnen niet overleven als ze geen overheidsfunctionarissen omkopen. Mensen betalen noodzakelijkerwijs steekpenningen. Anders kan hij niet leven. Er is geen dorp voorbij de dood. Dit probleem kan niet worden opgelost met het geschreeuw van oud-minister en nieuwe partijvoorzitter Tantan.
Oplossing:
Er moet een onafhankelijke, onpartijdige en effectieve rechterlijke macht, bestaande uit arbiters, worden opgericht. Mensen moeten hun rechten kunnen verkrijgen zonder omkoping. Bovendien moet elke werknemer werkkrediet krijgen, gedebiteerd op de plaats waar hij werkt en aan hem worden uitbetaald. De mogelijkheden van mensen om te leven en te werken mogen niet worden ontnomen door krachtige handhaving. De boete voor het niet betalen van uw schuld zou het verlies van leencapaciteit moeten zijn.
3- Omkoping kan niet worden voorkomen door middel van de rechterlijke macht
Uitleg:
Laten we omkoping verbieden! Als u probeert omkoping te bestraffen en te voorkomen, zal de zweer opengaan en zullen ziektekiemen zich door het hele lichaam verspreiden. Omdat een dergelijke praktijk geen ander doel dient dan het verhogen van de prijs van omkoping. Het maakt de omkopingsmaffia nog effectiever. Als ze geen steekpenningen geven, gaan ze wapens gebruiken.
Oplossing
De oplossing is om omkoping ineffectief en niet verboden te maken. Dit gebeurt onder invloed van de rechtsorde. Dat wil zeggen dat iemand nergens toestemming van krijgt terwijl hij iets doet. De ingenieur maakt zijn project en zet het gebouw op waar hij maar wil, zonder dat het ergens goedgekeurd wordt. Politieke partijen doen een beroep op de rechterlijke macht, die bestaat uit arbiters, en laten dat gebouw slopen en de schadevergoeding betalen. Zo wordt omkoping nutteloos. Wanneer de officier zijn plicht niet doet, wordt hij gestraft. Als hij zijn plicht verkeerd doet, wordt hij gestraft. Of hij de steekpenningen wel of niet aanneemt, zijn onze zaken niet. We moeten ook concurrentie tussen ambtenaren introduceren. De officier die de eigendomsakte uitvoert, moet een extra vergoeding ontvangen. Veel officieren zouden moeten samenwerken. Als we omkoping formaliseren, kunnen we het dus onder controle houden.
4- Omkoping kan niet worden voorkomen door militaire methoden
Uitleg:
Zelfs als we de staat van beleg afkondigen en omkoping gaan uitbannen, zullen we nog steeds niet slagen. Deze keer moeten de soldaten steekpenningen aannemen. Ze gaan verder en beginnen eerbetoon te verzamelen van het publiek. Mens is mens. Het maakt niet uit of het een soldaat of een burger is. Mensen mogen niet naar zulke gevaarlijke plaatsen worden gebracht.
Oplossing:
Het leger mag zich niet bemoeien met binnenlandse veiligheidszaken. De binnenlandse veiligheid moet worden beschermd door de provinciale gendarmerie. De rijkswacht mag zich niet met de rechtsorde bemoeien. Iedereen moet de wet vrijwillig gehoorzamen. Indien nodig moet hij zelf naar de salontafel gaan en zijn hoofd omhoog steken. Degenen die zich niet aan rechterlijke beslissingen houden, moeten aan een rechterlijke beslissing worden onderworpen. De rijkswacht moet dan actie ondernemen en hem arresteren. Dat wil zeggen, hij moet doden waar hij hem ook vindt. In het belang van degenen die zich niet aan de wet houden, mogen degenen die zich aan de wet houden niet worden lastiggevallen, gearresteerd of achtervolgd.
5- Omkoping is als een kankerziekte: het leidt tot de dood
Uitleg:
Omkoping is de ziekte van degenen die omkoping willen uitbannen. Hij wordt steeds geiler. Eerst worden officieren, dan chefs, dan directeuren, dan algemeen directeuren, dan ministers, dan de premier en commandanten gerekruteerd. De staat stort in. De Sovjets zijn hiervan een typisch voorbeeld. Toen Gorbatsjov een behandeling probeerde, stortte de staat in. Dit zou in de eerste plaats niet mogen worden toegestaan.
Oplossing:
Het is de overgang van de staat van de bureaucratische orde naar het systeem van zelfstandigen. De arts krijgt een salaris van de staat. Het wordt de patiënt gratis ter beschikking gesteld. De arts moet echter niet worden betaald voor het behandelen van de patiënt, maar voor het beschermen van de gezondheid van de persoon. Dit salaris moet worden gegeven op basis van het aantal mensen dat gegarandeerd hun gezondheid zal beschermen. Er ontstaat dus concurrentie tussen artsen. De advocaat moet een salaris ontvangen van de staat; Maar hij zou het moeten ontvangen afhankelijk van het aantal mensen aan wie hij juridisch advies geeft. Een dergelijke procedure voor zelfstandigen zal in alle overheidsdiensten worden toegepast. De bureaucratie zal worden geliquideerd. Zo wordt omkoping geëlimineerd.
6. Omkoping komt voor bij centrale overheden
Uitleg:
Omkoping wordt gebruikelijk bij centrale overheden. Ambtenaren maken allerlei fouten en geven deze de schuld aan het centrum en de wet. Omkopingsmaffia's misleiden het centrum. Beheer op afstand is ineffectief beheer. Het is de bron van omkoping. Het gezag binnen de centrale overheid is niet duidelijk. De verantwoordelijke partij is dus niet duidelijk. Tussendoor gebeurt er allerlei corruptie, je kunt het niet opvangen.
Oplossing:
Omkoping wordt opgelost door decentralisatie. Degene die als eerste de leiding heeft, heeft de volledige bevoegdheid. Die eerste officier en ambtenaar moet het probleem oplossen door zijn autoriteit te gebruiken zonder tijd te verspillen. Hij kan niet zeggen: "Ik weet het niet, ik kan het niet vragen." Als je het niet weet, doe dit werk dan niet. Vervolgens vindt er inspectie plaats. Klachten kunnen worden opgelost. Maar de verantwoordelijke persoon is duidelijk. Zodat hij geen steekpenningen durft aan te nemen.
7- Druk onthult in methoden:
Uitleg:
Er is sprake van willekeur op plaatsen die niet onder de rechtsorde vallen. Willekeurig bestuur kan alleen door middel van druk worden uitgevoerd. Om druk uit te oefenen heb je de kracht nodig om druk uit te oefenen. Er wordt dus een druknetwerk gevormd. Ze moeten elkaar overeind houden. Ze beschermen elkaar. Er is een gezegde in Anatolië: "Stap niet op de staart van een hond." Zo wordt omkoping het voedsel van het onderdrukkingssyndicaat.
Oplossing:
De oplossing is de rechtsorde. Het volk is vrij in de rechtsorde. Hij doet allerlei dingen. Vervolgens zal hij verantwoording moeten afleggen aan de rechterlijke macht. Managers voorkomen in de eerste plaats geen misdaden. Vanwege hun misdaden
Proberen dit te voorkomen leidt tot het plegen van een nieuw misdrijf. Als misdaden in de rechtsorde niet kunnen worden voorkomen, wordt de staat van beleg afgekondigd en lost de soldaat het probleem op met militaire methoden. De militaire methode kan niet worden toegepast in het rechtssysteem.
8- Rüşvet İhale Sistemleri İle Ortaya Çıkar
Uitleg:
Een andere bron van omkoping is het aanbestedingssysteem. De staat geeft het aanbestedingsdocument af. Degenen die aan een bepaald aantal aanbestedingen deelnamen, creëerden een monopolie. Ze komen in overleg binnen, kosten drie of vier keer zoveel, en delen het onder elkaar. Ook ambtenaren nemen hieraan deel.
Oplossing:
De oplossing is om de aanbesteding geleidelijk vast te houden. Monopolie moet worden voorkomen door aanbestedingen in kleine percelen uit te voeren. Dan moet de veiling gelijktijdig in veiling of afname plaatsvinden. De staat moet eerst met een lage waarde inschrijven en deze in de loop van de tijd verhogen. Het moet worden gegeven aan de eerste persoon die erom vraagt. Hij moet bij de verkoop het tegenovergestelde doen. Hij moet eerst een hoge waarde vragen, deze in de loop van de tijd verlagen en deze aan de eerste bieder geven. Specificaties en controles moeten onderworpen zijn aan onpartijdige en onafhankelijke, effectieve rechterlijke toetsing, bestaande uit arbiters.
9- Rüşvet Etkin Yargı Olmazsa Ortaya Çıkar
Uitleg:
Tegenwoordig duren processen tientallen jaren. De meeste beslissingen worden genomen op basis van de procedure. Beide partijen verliezen. De enige winnaars zijn de advocaten. Advocaten zijn de reden dat het proces zo lang duurt. Degenen die hun rechten niet van de rechterlijke macht kunnen krijgen, laten omkopingsmaffia deze zaak afhandelen.
Oplossing:
Advocatuur moet worden omgezet in arbitrage. De rechtbank moet bestaan uit door de partijen gekozen arbiters. De ene kant moet het ene kiezen en de andere kant het andere. De scheidsrechters moeten de eerste scheidsrechter kiezen. De eerste scheidsrechter moet het laatste woord hebben. Scheidsrechters die niet op tijd beslissen, moeten hun arbitragevergunning laten intrekken.
10- Omkoping is het resultaat van corruptie
Uitleg:
Rente-inflatie, inflatie, werkloosheid, werkloosheid, honger, hongersnood en onbetaalde schulden leiden tot corruptie. De functionarissen die de corrupte mensen controleren, nemen steekpenningen aan omdat ze zelf honger hebben.
Oplossing:
De oplossing is het introduceren van een systeem van banen voor iedereen en voedsel voor iedereen. Het geheim van iedereen is dat de werknemers krediet krijgen. Het geheim van iedereen is universele sociale zekerheid. Sociale rechten moeten worden gegeven aan degenen die niet kunnen werken en aan degenen die niet werken, zonder van wie dan ook premies of contributies te vragen. De aarde is van de mensheid. Iedereen heeft het recht om van zijn huuraandeel te leven, ook als hij of zij niet werkt. Er is geen probleem waar je het kunt vinden. Wij zullen delen wat er is gebeurd. Wij zullen gelijkelijk delen. Wij zullen de huur van de aarde gelijkelijk delen. Het aandeel van de arbeid behoort toe aan de werknemers. Ze leven welvarender. Ze zorgen ervoor dat hun nakomelingen welvarender kunnen leven door middel van erfenis. Maar we zullen het rentegeld van de aarde gelijkelijk verdelen. Dit levert voedsel op voor iedereen.
ECONOMIEPROBLEEM EN DE OPLOSSING DAARVAN
VI- ECONOMIE
Uitleg:
Ieder gezin in Turkije heeft een schuld van 10.000 dollar. Na vijftien jaar – zelfs als er in de tussentijd geen nieuwe leningen worden aangegaan – zal elk gezin alleen al vanwege de rente een schuld van $100.000 hebben. De gemiddelde burger zal twee keer zoveel schulden hebben als zijn vermogen. In dit geval zal het voor Turkije onmogelijk zijn om te ontsnappen. Deze schulden zijn sowieso onnodig. Het werd alleen genomen om Turkije te vernietigen. Er zijn 28 miljoen werknemers in Turkije. Tegenwoordig is de helft van hen werkloos. Er zijn 14 miljoen werklozen. Het volk staat op het punt in te storten vanwege de honger.
Oplossing:
Buitenlandse schulden worden betaald door ze om te zetten in binnenlandse schulden, schulden in participaties, dollarschulden in goederenschulden en de notering van de Turkse lira in goud. Werkloosheid wordt bereikt door werkgevers schulden te maken, de lonen van de staat aan werknemers te betalen, de kosten van grondstoffen te betalen, elektriciteit te crediteren, oude schulden uit te stellen en de verplichte verzekering af te schaffen.
1- procent
Uitleg:
De wettelijke definitie van rente is de toename van geld in de gemeenschap zonder het bezit te vergroten. In de economie heet dit inflatie. Inflatie creëert prijs- en loonanarchie. Dit brengt werkloosheid en honger met zich mee. Rente is de toename van geld terwijl het er nog is. Winst is de toename van goederen. Rente is gunstig voor de uitbuitende landen en schadelijk voor de uitgebuite landen. Het uitgebuite land kan zichzelf niet redden in het op rente gebaseerde systeem.
Oplossing:
Het rentesysteem moet worden afgeschaft. Het moet worden vervangen door het "salem-systeem". Rente betekent eerst geld geven en later goederen ontvangen. Het veroorzaakt kostbaarheden. Selem betekent eerst geld geven en later de goederen ontvangen. Het veroorzaakt goedkoopheid. Rente is geld voor geld produceren. Onder renteloze omstandigheden produceert krediet echter krediet. Iedereen profiteert van de lening in verhouding tot zijn inleg.
2- Inflatie
Uitleg:
Inflatie is een toename van geld zonder toename van goederen. Ongeveer 5% is nuttig. Ongeveer 10% is onschadelijk. Het houdt het in leven door tussen 10% en 100% te kruipen. Voorbij de 100% is er sprake van een economische ineenstorting. Turkiye ligt tussen 10% en 100%. Het kan niet worden verwijderd. Het wordt echter door schulden geleefd. Hoe verlagen we het?
Oplossing:
De inflatie wordt op twee manieren teruggedrongen. Als je het geld vermindert, zal de inflatie afnemen. Maar na een tijdje daalt ook de productie, waardoor het land in een crisis terechtkomt. Dit is de moord gepleegd in Turkije na 28 februari. De inflatie wordt teruggedrongen door de productie te verhogen. Dit wordt bereikt door voldoende geld in de markt te stoppen om geen inflatie te veroorzaken. Dit kun je niet in korte tijd doen. Daarom worden betalingen gedaan in TL, maar als leningen in goud worden gedaan, zullen de slechte effecten van inflatie worden geëlimineerd. De productie vindt plaats. De inflatie daalt vanzelf.
3- Werkloosheid
Uitleg:
Er zijn vier redenen voor werkloosheid: inflatie, leningen met rente, belastingheffing op inflatie, bureaucratische obstakels, dat wil zeggen omkoping.
Oplossing:
De uitbetaling vindt plaats op basis van de goudwaarde, de werkgever wordt in rekening gebracht en de werknemer krijgt het minimumloon vooraf uitbetaald, de bank betaalt de grondstof, de lening is rentevrij op basis van de goudwaarde, de lening hoeft pas te worden afgelost als het product wordt verkocht, oude schulden worden twee jaar uitgesteld en de verplichte verzekering wordt voor twee jaar afgeschaft. Binnen drie maanden zal de werkloosheid eindigen.
4- Binnenlandse schulden
Uitleg:
Er is geen geregistreerde economie in Turkije. Behalve de Centrale Bank en de banken drukt iedereen geld af. Boodschappenboekjes, nota's, ongedekte cheques en promessen die niet op de bank zijn gedeponeerd, zijn allemaal geld. Goederen die op de markt worden gebracht en goederen die niet in handen van de handelaar komen, zijn niet-geregistreerde goederen. De bankprocedures van de westerse wereld werken niet in Turkije. Het vervult niet de functie van bankobligaties. De staat heeft schulden door middel van speculatieve bewegingen.
Oplossing:
De staat zal schatkistgronden verkopen in ruil voor schulden. Het zal het gebruik van bossen en recreatiegebieden verkopen. Bossen zullen worden beschermd. Het zal de aandelen van de faciliteiten van staatsbedrijven verkopen. Het zal inkomsten zoals dammen en wegen en inkomstenobligaties van bepaalde bedrijven verkopen. Op deze manier zal hij zijn interne schulden betalen. Indien nodig zal de Centrale Bank geld drukken en betalingen verrichten. Er zullen geen rentedragende obligaties worden uitgegeven.
5- Buitenlandse schulden
Uitleg:
Buitenlandse schulden hebben Turkije failliet verklaard. Als het land niet binnen vier of vijf jaar wordt geliquideerd, zal de Republiek Turkije net als het Ottomaanse Rijk in de geschiedenis verdwijnen. Türkiye zal zijn schulden niet langer kunnen betalen.
Oplossing:
Schulden zullen worden omgezet in dochterondernemingen, dollarschulden zullen worden omgezet in grondstoffenschulden, buitenlandse schulden zullen worden omgezet in binnenlandse schulden. Het zal volledig converteerbaar worden gemaakt door te worden genoteerd onder TL. Buitenlandse schulden zullen worden betaald door er dollars mee in het buitenland te kopen. Buitenlandse schulden zullen binnen twee jaar worden afgelost.
6- Begrotingstekort
Uitleg:
Sinds de productie stopte, daalden de staatsinkomsten en stegen de uitgaven als gevolg van de stijging van de sociale uitgaven. Dit werd voorkomen door voortdurend gratis geld te drukken.
Oplossing:
Dit zal gebeuren door de begrotingsinkomsten als een percentage te delen. Het jaarinkomen van ambtenaren wordt proportioneel verdeeld. De inkomsten van de socialezekerheidsinstellingen zullen worden gecombineerd met de staatsbegroting. Iedereen zal verzekerd zijn. Het bedrag wordt echter uitbetaald naarmate het aandeel van het inkomen afneemt. Er zal een evenwichtige begroting worden gemaakt. Ambtenaren krijgen leningen en mogen freelance werk doen. Halftijds kan worden toegepast. De druk op de begroting zal worden verminderd door ambtenaren naar staatsbedrijven te verplaatsen.
7- Tekort op de buitenlandse handel
Uitleg:
Als gevolg van het in Turkije gevoerde marktbeleid vertoont de buitenlandse handel voortdurend een tekort. De export neemt af omdat arbeid die naar het buitenland gaat, in het binnenland niet werkt. Hiervoor zijn externe leningen nodig.
Oplossing
Het tekort zal worden gedekt door de arbeid die uit Centraal-Azië en China zal worden geïmporteerd in ruil voor de arbeid die naar het buitenland gaat. Het publiek krijgt aan het begin van het jaar een "prepaid ordertegoed", dat wil zeggen een "salamkrediet". Mensen bestellen bij winkels, winkels bestellen bij handelaars, handelaren bestellen bij werkplekken. Dus met het "orderkrediet" dat aan het publiek wordt gegeven, zullen zowel het publiek, de winkels, handelaars als de werkplekken worden gecrediteerd. Alle bestellingen zullen worden geplaatst en de productie zal begin dit jaar worden gepland. De inflatie zal worden geneutraliseerd en nooit meer terugkeren. In ruil voor de goederen die hij bestelt, bestelt de handelaar andere goederen bij Turkse bedrijven, verkoopt deze en sluit zijn bestellingen af door goederen uit het buitenland te importeren. Het tekort op de buitenlandse handelsbalans zal dus nul zijn.
8- Marktprobleem
Uitleg:
Het evenwicht tussen goederen in de binnenlandse productie zal de bestellingen aan het begin van het jaar in evenwicht brengen, binnen de regels van de vrije markt. Verkopers zullen ook de gekochte en verkochte goederen in evenwicht brengen. Als er echter sprake is van overproductie, kan deze niet worden gecompenseerd door buitenlandse handel. Overtollige arbeid betekent goedkoop werken. Er wordt ook niet in het land geïnvesteerd.
Oplossing:
Iedereen krijgt een officiële vergoeding. Het zal niet verplicht zijn om dit in de productie te implementeren. De lonen in de bouw zullen echter officieel zijn. De staat betaalt de werknemer, maar de bouw zal schulden hebben, niet de aannemer. De opdrachtnemer ontvangt alsnog het vastgestelde percentage. De structuur zal eigendom zijn van de staat. De staat zal de leningen terugnemen die hij heeft verstrekt door zichzelf of zijn aandelen te verkopen. Aannemers kiezen zelf de constructie. Zodra ze worden verkocht, worden hun credits geopend. Daarom zullen in de bouw de regels van de vrije markt worden toegepast. Zo zullen de mensen het evenwicht tussen productie en investeringen tot stand brengen. Als ze meer vinden dan het officiële loon, gaan ze naar de productie, zo niet, dan gaan ze naar de bouw. Landarbeiders moeten industriële kredieten krijgen zodat ze hun vrije tijd kunnen besteden. De landbouw zal dus worden gesubsidieerd zonder een last voor de staat te zijn.
9- Bureaucratieprobleem
Uitleg:
Hoogopgeleide mensen willen altijd ambtenaar worden. Ze stonden in de rij bij de overheidspoorten omdat ze geen werk konden vinden. Deze situatie legde een druk op de begroting. Bovendien bleef de productie in handen van ongeschoolde mensen. Ook al hebben we zeer gekwalificeerde medewerkers, ze worden verspild op de kantoren.
Oplossing:
Wij zullen werkgeversleningen verstrekken aan degenen die goed zijn opgeleid, niet aan degenen die kapitaal hebben. We zullen de credits van degenen die slagen, verhogen. Er zal een multi-employer credit worden toegekend aan degenen die meer werknemers in dienst hebben. Elke gekwalificeerde persoon zal ook freelance werk verrichten tijdens het vervullen van een publieke taak. Omdat iedereen verzekerd is zonder contributie, zal er geen sprake zijn van cumulatie in de publieke werkgelegenheid.
- Ophoping
Uitleg:
In monopolie-economieën wordt de harmonie tussen banen verzekerd door middel van centrale planning. Dit probleem is het belangrijkste probleem in de publieke economie. Degenen die niet overstappen op een monopolie-economie blijven primitief. De desorganisatie in de publieke economie gaat door.
Oplossing:
Er moeten algemene dienstenpartnerschappen worden opgezet voor gemeenschappelijke diensten zoals boekhouding, recht, transport en communicatie. Zij zouden een deel van de productie moeten krijgen. Iedereen moet onbelast kunnen werken. Uniformiteit tussen bedrijven moet worden geëlimineerd door middel van standaarden en algemene diensten.
Conclusie:
Turkije heeft twee urgente grote problemen op economisch gebied; werkloosheid en buitenlandse schulden. De werkloosheid kan binnen drie maanden worden opgelost. Buitenlandse schulden kunnen ook binnen twee jaar worden afgelost. Als team willen wij geen bediening. DPT is voor ons voldoende. “Akevler Fair Order Team” staat klaar om het op provinciale schaal te implementeren als je niet de moed hebt, of op subdistrictsniveau als je niet de moed hebt. Anders leid je jezelf en het land naar de dood. Wij kunnen niets aan deze situatie doen.
BEHEERPROBLEEM EN DE OPLOSSING DAARVAN
VII- BEHEER
Uitleg:
In de vroege perioden van de mensheid regeerde één stam met eigen macht over vele stammen. Vervolgens werd een vorm van management ontwikkeld door slaven op te leiden. Nu wordt de staat geregeerd door loontrekkers. Het principe van het in dienst nemen van geschoolde mensen is wijdverbreid geworden. Deze vorm van beheer vereist centraal beheer. Het maakt de staat lastig. Er zijn beschuldigingen van inkrimping van de staat. Hierdoor stort de staat in.
Oplossing:
De oplossing is het ontwikkelen van een systeem voor zelfstandigen. De staat zal het diploma afgeven. Een tiental bedienden zal een dienst verlenen. Het volk zal zijn eigen dienaren kiezen. Degenen die dienen, ontvangen hun salaris afhankelijk van het aantal mensen dat zij dienen.
1-Ineffectief beheer
Uitleg:
Het bestuur moet eerlijk zijn. Het management moet ook sterk zijn. Zodra de ambtenaar een beslissing neemt, moet deze worden uitgevoerd. Iedereen moet weten dat de beslissing van de ambtenaar niet kan worden vermeden. Om deze reden zijn de meeste beslissingen in het management onomkeerbaar. In Turkije wordt echter niet geloofd in de administratieve rechtspraak en wordt de macht ervan niet vertrouwd. “Het decreet is van de sultan, de bergen zijn van ons!” omgeving geldt nog steeds.
Oplossing:
De beslissing van de ambtenaar of de rechtbank moet worden uitgevoerd. Als iemand het slachtoffer wordt, moeten zijn rechten worden opgeëist voor een onpartijdige en onafhankelijke rechterlijke macht, bestaande uit arbiters. Slachtoffers moeten publiekelijk worden verhaald. Het besluit mag niet worden vernietigd. Het instituut van het Hooggerechtshof moet worden afgeschaft. Er moet een hoger rechtssysteem worden ingevoerd. Administratieve controle moet worden vervangen door rechterlijke controle. Managers moeten rijbevoegdheid krijgen.
2- Ongecontroleerd beheer
Uitleg:
Door de Rijksoverheid kan er geen controle plaatsvinden. Wat de officier doet, is aan de officier. Klachten en mededelingen worden niet beoordeeld. De klacht betreft laster.
Oplossing:
Er moet toezichtbevoegdheid worden gegeven aan politieke partijen. Leiders van politieke partijen moeten de kans krijgen om naar de rechter te stappen. De door partijen gekozen arbiters moeten zo spoedig mogelijk uitspraak doen. De ambtenaar hoeft alleen verantwoording af te leggen aan de rechterlijke macht.
3- Bevoorrecht beheer
Uitleg:
Overheidsfunctionarissen worden als superieur aan burgers beschouwd en krijgen een voorkeursbehandeling. Het kan niet worden berecht zonder de beslissing van de administratie. Er zijn immuniteiten. Bovendien staat de beslissing van de officier niet open voor de rechterlijke macht. Deze praktijk moet er ook voor zorgen dat de staat geen rechtsstaat is.
Oplossing:
De rechterlijke macht, bestaande uit arbiters, moet onpartijdig en onafhankelijk worden gemaakt. Degenen met hoge kwalificaties moeten worden berecht in de hoge rechtbanken in de provinciale centra, en degenen met een academische carrière en hoge bureaucraten en parlementsleden moeten worden berecht in de hogere rechterlijke macht in het staatscentrum, zelfs als ze gepensioneerd zijn. Parlementsleden moeten als arbiter in de hogere rechterlijke macht kunnen optreden. Het moet mogelijk zijn om onmiddellijk naar de rechter te stappen tegen de beslissing van de ambtenaar en te voorkomen dat de ambtenaar oneerlijke maatregelen neemt. De immuniteit van parlementsleden en ambtenaren moet worden afgeschaft. Er moet gelijkheid zijn tussen de ambtenaar en de burger voor de rechterlijke macht, en het openbaar ministerie moet worden afgeschaft.
4-Centrale Administratie
Uitleg:
Türkiye wordt bestuurd door een logge centrale regering. Dit veroorzaakt zowel antidemocratische praktijken als dat de regering haar werk niet doet.
Oplossing:
Türkiye zou moeten worden verdeeld in bijna 100 ‘provincies’ en de provincies zouden vrij moeten zijn in hun interne aangelegenheden. Provinciebewoners moeten het middelbare onderwijs in hun eigen taal kunnen volgen. Centrale wetten mogen niet geldig zijn in de provincies. De provincies zouden uit hun eigen bevolking de gendarmerieorganisatie moeten vormen. Voor de eenheid en integriteit van de staat zou het verplicht moeten zijn dat het hoger onderwijs in het Turks wordt gegeven. Het land moet worden beschermd door een militaire macht die is gevormd in regionale centra en niet bestaat uit de bevolking van de regio. Elke provincie zou moeten worden verdeeld in bijna 100 subdistricten. De rechtsorde en wetgeving die het publiek aangaat, moeten door hen worden gecreëerd. Provincies mogen zich niet bemoeien met de interne aangelegenheden van het kanton.
5- Ongeïnformeerd management
Uitleg:
Ambtenaren en rechters besturen en beslissen met wat ze hebben geleerd toen ze jaren geleden afstudeerden. Rechters, die gemiddeld dertig zaken per dag behandelen, zijn niet eens op de hoogte van de nieuwe wetten. Om deze reden is het management tegenstrijdig en wordt het land bestuurd zonder kennis van zaken.
Oplossing:
Er moet een officieel adviesorgaan worden opgericht. De adviseur moet verantwoordelijk worden gehouden voor de acties die de ambtenaar onderneemt door een fatwa van de adviseur op te leggen. Omdat consultants zich alleen met onderzoek bezig zullen houden, wordt de managementinformatie geactualiseerd.
6- Nepotistisch management
Uitleg:
Ze sloegen de man in het gezicht; “Wauw, mijn rug!” hij schreeuwde. Ze vroegen de man; “We slaan je in het gezicht, jij zegt ‘mijn rug’, wat betekent dit?” ze zeiden. Man; "Als ik mijn rug had, zou je me niet kunnen slaan!" gezegd. Het gezegde "Als je geen oom hebt" is een spreekwoord geworden. Zo worden mensen slaven van andere mensen en krijgt een bevooroordeeld management de overhand. Deze situatie is de bron van maffia en omkoping.
Oplossing:
Herkesin kendisinin seçtiği kimseler onun hâmisi olmalıdır. Bütün yetkiler siyasi parti başkanlarına verilmelidir. Mesela, bir fabrikada yerleştirilecek işçiler siyasi partilere aldıkları oylar nisbetinde dağıtılmalıdır. Krediler de böyle dağıtılmalıdır. Her şey demokratikleştirilmelidir.
7- Duur beheer
Uitleg:
Bij serieel beheer wordt een taak opgelost door meerdere handtekeningen tegelijk te ondertekenen. Het is een monopolie en omslachtige oplossing. Het is oneerlijk. Bij parallel beheer wordt een probleem opgelost met de handtekening van een van meerdere functionarissen. Er is concurrentie tussen ambtenaren. Het heeft snel resultaat. Het is een eerlijke oplossing. Een parallelle oplossing zou gevonden moeten worden in Turkije.
Oplossing:
Ambtenaren mogen ander werk doen. Er zullen overdrachten plaatsvinden van ambtenaren naar staatsbedrijven. Ambtenaren en algemene ambtenaren zullen worden samengevoegd. Accountants en financiers zullen dezelfde mensen zijn. Er wordt dus 25% bespaard op de overheidsuitgaven.
8- Onverantwoordelijk beheer
Uitleg:
De officier is verantwoording schuldig aan zijn superieur. Mensen die in het voordeel van de meerdere staan, maar hun taken niet uitvoeren, worden beschermd. Ambtenaren streven niet naar het belang van de ambtenaren, maar naar de gunst van de meerdere. Rechters nemen beslissingen niet volgens de wet, maar volgens de wensen van het Hooggerechtshof.
Oplossing:
Alle officials, inclusief rechters, moeten voor al hun handelingen verantwoording afleggen aan de scheidsrechters, en niet aan hun superieuren. Oversten zouden alleen de bevoegdheid moeten hebben om gerechtelijke stappen te ondernemen. De ondergeschikte moet ook juridische stappen tegen de meerdere kunnen ondernemen.
9- Illegaal beheer
Uitleg:
Er bestaat geen rechtsstaat in Turkije. De officier interpreteert en implementeert het zoals hij wil. Rechters nemen beslissingen niet volgens de wet, maar volgens de wensen van het Hooggerechtshof. De hoge gerechtshoven daarentegen nemen willekeurige beslissingen, net als de absolute keizer. Dit brengt het land in chaos.
Oplossing:
De bevoegdheid om de wet te interpreteren moet berusten bij een onpartijdige en onafhankelijke rechterlijke macht, bestaande uit door de partijen gekozen arbiters. Het interpreteren van het recht voor de toekomst zou een taak moeten zijn van de wetgevende macht. De wetgevende macht zal de wet uitvaardigen, de ambtenaar zal deze ten uitvoer leggen, en de interpretatie in de praktijk zal aan de plaatselijke rechtbanken toebehoren. De bindende interpretatie van de wet zal worden gedaan door de scheidsrechters van het Parlement.
10- Algemene diensten
Uitleg:
500 jaar geleden werd de mensheid geregeerd door een vrijemarktsysteem, beschermd tegen monopolie. De hedendaagse industrie ontwikkelde zich dankzij de monopolies die in Europa werden gevormd. Vandaag keren we weer terug naar de vrije markt. Als de vrije markt echter niet georganiseerd is, kan deze niet succesvol zijn. Monopolies werken niet, en de vrije markt ook niet.
Oplossing:
Er moeten algemene dienstencoöperaties worden opgericht. Dit zijn freelancediensten. Ze moeten algemene diensten verlenen aan het volk, maar ze mogen niet domineren. Deze zouden een deel van de overheidsinkomsten moeten ontvangen. Kleine ondernemers mogen niet worden verpletterd of geëlimineerd.
ONDERWIJSPROBLEEM EN DE OPLOSSING DAARVAN
VIII- ONDERWIJS
Uitleg:
Er zijn vier vermogens bij de mens. Ideeën, gevoelens, wil en vertrouwdheid. Ideeën maken onderscheid tussen goed en kwaad. Gevoelens onderscheiden goed van slecht. Ik moet leven. Ideeën kunnen dit niet detecteren. Waarom zou ik leven, aangezien ik binnenkort zal sterven? Ik moet mijn natie en staat beschermen. Waarom? Ideeën en wetenschap kunnen dit niet waarnemen, gevoelens wel. De gesocialiseerde vorm van gevoelens wordt religie genoemd. Religie is gebaseerd op geloof. Bij de Ottomanen bracht religie het geloof met zich mee om de staat te beschermen. Een rechtvaardige staatsorde met aanbidding berustte op de overtuiging dat de mensen hun leven opofferden. Hij ging de oorlog in, denkend dat hij een martelaar zou zijn. Het secularisme werd uitgebuit en staat en religie werden vijanden van elkaar. Mensen gaan oorlog voeren uit angst, niet uit geloof.
Oplossing:
Iedereen die in dit land woont, moet deze staat beschermen om zijn religie en geloof te beschermen. Als de staat instort, zal religie noch geloof overblijven. Secularisme betekent niet vijandigheid tegenover geloofsovertuigingen; integendeel, het betekent dat alle religies de kans moeten krijgen om te overleven. Het is een orde die het mogelijk maakt dat verschillende religies samenleven. Iedereen verdedigt samen het land voor zijn eigen geloof.
1- Verouderd onderwijs
Uitleg:
In ons land worden óf de islamitische teksten van duizend jaar geleden uit het hoofd geleerd zonder ze te begrijpen, óf wordt de inconsistente, eeuwenoude informatie van het Westen onderwezen. Omdat het Westen niet dagelijks te volgen is en de problemen vreemd zijn aan de westerse orde, heeft deze informatie geen nut. De reden hiervoor is het onderwijssysteem dat overblijft uit de eenpartijperiode.
Oplossing:
DPT (Staatsplanningsorganisatie) moet aangesloten zijn bij de Turkse Grote Nationale Vergadering. Er moeten onderzoeksbudgetten worden gegeven. De problemen die door de Staatsplanningsorganisatie zijn vastgesteld, moeten door universiteiten worden opgelost. Oplossingen moeten worden geïmplementeerd en getest. Dus ze updaten.
2- Gedistribueerd onderwijs
Uitleg:
Iedereen leert verschillende onderwerpen diepgaand, maar ze kunnen geen relaties leggen met andere vakken en wetenschappen. Oplossingen zijn slechts een stapel incompatibele machineonderdelen.
Oplossing:
Er moeten gemeenschappelijke teksten van alle wetenschappen worden opgesteld en deze moeten bij elke wetenschapper bekend zijn. Voor elke wetenschap moeten gemeenschappelijke commentaren worden opgesteld, en degenen die zich in dezelfde wetenschap specialiseren, moeten het commentaar van die wetenschap kennen. Wetenschappers moeten op basis hiervan onderzoek doen en problemen oplossen. SPO moet tegenstrijdige oplossingen kunnen oproepen en retourneren.
3- Verspillend onderwijs
Uitleg:
Onderwijs dat geen verspreide productie oplevert, is niet alleen een last voor het land, maar onderwijs is zowel theoretisch als praktisch nutteloos.
Oplossing:
Öğretim kurumlarının yanında aynı zamanda işyerleri kurulmalıdır. Hocalar burada yönetici, öğrenciler de işçi olmalı ve üretim yapmalıdırlar. Öğrenci işçilerin ücretleri derslerdeki başarılarına göre belirlenerek yararlandırılmalıdır.
4- Gedrukt onderwijs
Uitleg:
Het programma dat aan de leraar wordt gegeven, wordt gehandhaafd en sommige dingen mogen niet worden geleerd. Dit vervreemdt het publiek van onderwijs. De ontwikkeling stopt.
Oplossing:
Leren moet gratis zijn. De leerling moet zijn eigen leraar kiezen en kunnen leren wat hij wil. Examens moeten gezamenlijk worden afgenomen. De leerling en de docent moeten samen aantekeningen maken. De student moet het examen kunnen afleggen wanneer hij wil. Onderwijs moet doorgaan van de wieg tot het graf.
5- Lesgeven met conflicten
Uitleg:
Iedereen legt uit wat zij geloven, de goede aspecten van hun eigen opvattingen, en alleen de fouten van de andere kant. Of er wordt ongelooflijke informatie verstrekt uit bezorgdheid voor de onpartijdigheid.
Oplossing:
De leerling moet alle standpunten leren kennen, maar één school adopteren. Op deze manier wordt geleerd door middel van discussie in plaats van door conflicten. Om deze reden moeten examenvragen worden voorbereid met de bijdragen van alle docenten. De leerling moet de standpunten van alle scholen kennen.
6- Onbeveiligd onderwijs
Uitleg:
We geven diploma's en studeren af. Vervolgens maakt hij, in plaats van de dokter te behandelen, de patiënt ziek, en in plaats van de rechten te verdelen, wordt de advocaat de bron van onrecht. Een gediplomeerde stukadoor bouwt de muur, daarna moeten wij deze afbreken. Alsof het materiaal dat hij beschadigd heeft nog niet genoeg is, krijgt hij er ook nog eens voor betaald. Hierdoor is het diploma ongeldig. Mensen gaan naar de genezers voor hun gezondheid.
Oplossing:
Het diploma wordt uitgereikt door solidariteitspartnerschappen. Als er beroepsfouten worden gemaakt, moeten deze in solidariteit worden gecompenseerd. Zijn werk zal dus worden beslist door de scheidsrechters, en solidariteit zal lonen.
7- Discriminerend lesgeven
Uitleg:
Degenen die de middelen hebben, kunnen studeren, degenen die dat niet hebben, kunnen dat niet. Het onderwijs varieert afhankelijk van de regio. Iedereen moet echter studeren en een diploma behalen op basis van zijn capaciteiten.
Oplossing:
Basisonderwijs moet in subdistricten worden aangeboden. Een derde van de bevolking van het district zou een basisrijbewijs moeten krijgen. Het basisonderwijs zou in de subdistricten moeten worden aangeboden, examens zouden in de districten moeten worden afgenomen en het eerste rijbewijs zou aan een tiende van de subdistricten moeten worden afgegeven. Secundair onderwijs moet in de provincies worden aangeboden en één procent van de bevolking van het district moet een licentie voor secundair onderwijs krijgen. Er moet in het land hoger onderwijs worden aangeboden en een duizendste van de bevolking van de regio moet een kwalificatie voor hoger onderwijs krijgen. Een tienduizendste van de bevolking van het land zou een academische carrière moeten krijgen. Degenen die slagen, krijgen banen op schoolwerkplekken. Hun familieleden kunnen ook een baan krijgen.
8- Dogmatisch onderwijs
Uitleg:
Politieke krachten houden zich bezig met dogmatisch leren. Hen wordt geleerd om geboren te worden in een religie of een niet-religie. Positieve wetenschap domineert het onderwijs niet. Er ontstaat dus een reactionaire opvoeding.
Oplossing:
Als er in de vragen van de leraren argumenten zitten die in strijd zijn met de positieve wetenschap, worden deze vragen geëlimineerd door de beslissing van de scheidsrechter. Vragen die niet door de positieve wetenschap zijn bewezen, maar niet in strijd zijn met de positieve wetenschap, kunnen worden gesteld door de opiniehouders te vermelden.
9- Diploma onderwijs
Uitleg:
Iedereen is druk bezig met het behalen van zijn diploma. Degenen met lege diploma's schakelen degenen zonder diploma uit. In plaats van te leren is er dus sprake van een race om diploma’s.
Oplossing:
Het volk zal de dienaar kiezen. Hij ontvangt zijn deel van het salaris afhankelijk van het aantal mensen dat hem kiest. Informatiecontrole wordt dus uitgevoerd door het publiek. Mensen zonder vergunning mogen niet worden belet zaken te doen. Ketterij zal gratis zijn, de genezingen van oude vrouwen zullen ook gratis zijn; Het zal gewoon niet gegarandeerd zijn. Degenen met diploma's moeten kunnen concurreren met degenen zonder diploma's.
10- Discreet lesgeven
Uitleg:
Wij geven les in studententijd, daarna gooien we de boeken weg! Beoefenaars zijn tevreden met kennis van een generatie geleden. Dit laat ons achter.
Oplossing:
Ieder jaar moeten er examens worden afgenomen. De officiële professionele rang moet worden verhoogd op basis van hun prestaties. Dit is hoe rangupgrades moeten worden uitgevoerd. Gepensioneerden moeten lesgeven. Studenten ontvangen extra kosten op basis van hun succes op het examen.
ONDERWIJSPROBLEEM EN DE OPLOSSING DAARVAN
IX- ONDERWIJS
Uitleg:
Er zijn vier vermogens bij de mens; ideeën, gevoelens, wil en vertrouwdheid. Ideeën maken onderscheid tussen goed en kwaad. Gevoelens onderscheiden goed van slecht. Ik moet leven. Ideeën kunnen dit niet detecteren. Waarom zou ik leven, aangezien ik binnenkort zal sterven? Ik moet mijn natie en staat beschermen. Waarom? Ideeën en wetenschap kunnen dit niet bepalen, gevoelens wel. De gesocialiseerde vorm van gevoelens wordt religie genoemd. Religie is gebaseerd op geloof. Bij de Ottomanen bracht religie het geloof met zich mee om de staat te beschermen. Een rechtvaardige staat werd georganiseerd door aanbidding en het geloof waarvoor de mensen hun leven gaven. Mensen gingen oorlog voeren omdat ze dachten dat ze gemarteld zouden worden. Tegenwoordig wordt het secularisme uitgebuit en zijn de staat en de religie tot vijanden gemaakt. Mensen gaan oorlog voeren uit angst, niet uit geloof. Will bepaalt wie het zal doen en de reputatie bepaalt wie de eigenaar van het product zal zijn.
Oplossing:
Iedereen die in dit land woont, moet deze staat beschermen om zijn religie en geloof te beschermen. Als de staat instort, zullen religie noch geloof overblijven. Secularisme betekent niet vijandigheid tegenover geloofsovertuigingen; integendeel, het betekent dat alle religies de kans moeten krijgen om te overleven. Het is een orde die het mogelijk maakt dat verschillende religies samenleven. Iedereen verdedigt samen het land voor zijn eigen geloof.
1- Discriminerend onderwijs
Uitleg:
Onderwijs is mensen moreel onderwijzen. De staat houdt niet evenveel afstand tot alle sekten en geloofsovertuigingen. Byzantijnse en Ottomaanse methoden onderdrukken en beschermen alleen de Hanafi-sekte. Hoewel dit het mogelijk maakt dat andere sekten en religies zich tegen de staat kunnen vormen, is het publiek ook vervreemd van de Hanafi-sekte.
Oplossing:
Er moeten religieuze solidariteitspartnerschappen tot stand worden gebracht. Om ervoor te zorgen dat deze op subdistricts-, provinciaal en landelijk niveau gevormde partnerschappen een deel van de begroting op dat niveau ontvangen en effectief kunnen zijn in het beheer, zal ten minste 5% van de mensen daar partners moeten zijn. Een gemeente kan niet meer dan 20% hebben. Het Voorzitterschap van Religieuze Zaken moet het Voorzitterschap van Religieuze Zaken worden en moet worden verwijderd uit het Voorzitterschap van Religieuze Zaken. Dit is usurpatie.
2- Anti-theologisch onderwijs
Uitleg:
De staat verzorgt anti-secularisme-onderwijs op officiële scholen en in de pers met de claim van secularisme. Religie is ook religie. Onderwijs zonder religie is antireligieus. Dit maakt de mensen immoreel. Ongelovigen worden een massa.
Oplossing:
De staat zou gemeenschappelijke examens in het onderwijs moeten houden. Maar het mag het onderwijs niet belemmeren. Religieuze gemeenschappen moeten onderwijs verzorgen. Iedereen zou morele opvoeding moeten geven, gebaseerd op het geloof van zijn eigen gemeenschap. De staat mag zich niet bemoeien met religieus onderwijs.
3-Tekel Onderwijs
Uitleg:
In Turkije wordt de moraal- en geloofsopvoeding van de monopoliestaat geïmplementeerd in scholen en tempels. Deze uniciteit, die in strijd is met de menselijke natuur, leidt uiteindelijk tot immoreel onderwijs.
Oplossing:
De staat moet zich terugtrekken uit morele opvoeding. Morele opvoeding moet worden overgelaten aan religieuze gemeenschappen. Morele opvoeding op scholen moet ook door hun religieuze autoriteiten worden verzorgd.
4- Tegenstrijdig onderwijs
Uitleg:
Op school wordt het kind geleerd en doen geloven dat mensen zijn ontstaan door de collectieve evolutie van Darwins soort, en in de tempel wordt hen geleerd dat mensen zich voortplanten uit Adam en zijn vrouw. De student zit dus tussen twee stromen in.
Oplossing:
Onderwijs en opleiding moeten gescheiden worden. In het onderwijs wordt het vermogen verworven om onderscheid te maken tussen goed en kwaad. In het onderwijs zijn mensen eraan gewend de waarheid te omarmen en daarnaar te leven. Scholen moeten bezig zijn met onderwijs, tempels moeten bezig zijn met onderwijs. Tempels moeten uit eigen beweging wetenschappelijk worden.
5- Invasief onderwijs
Uitleg:
We leiden Turkse studenten eenzijdig op binnen de invasieve mentaliteit van het Westen. Dit degenereert het volk. Verplicht vreemdetalenonderwijs en vertalingen uit één taal vernietigen onze nationale identiteit.
Oplossing:
Vreemde talen mogen alleen verplicht worden gesteld voor degenen die een academische carrière nastreven. De eis dat er sprake is van een vreemde taal moet van scholen worden afgeschaft. Alle talen moeten vrijelijk worden onderwezen, en de culturele en beschavingskennis van alle mensen moet worden geabsorbeerd. De Turkse cultuur mag niet worden onderdrukt binnen de cultuur van een staat of natie. Het leren van alle talen moet volledig gratis zijn. De staat kan zijn mensen vertellen dat je dit moet leren, maar hij kan je niet vertellen dit niet te leren.
6- Antidemocratisch onderwijs
Uitleg:
Democratie in het onderwijs betekent dat iedereen zichzelf onderwijst volgens zijn eigen overtuigingen. De staat kan provinciaal onderwijs verplicht stellen. Hij kan ouders verantwoordelijk houden voor het niet opvoeden van hun kinderen. Maar de staat kan zich niet bemoeien met de opvoeding van het kind. In socialistische landen voedt de staat kinderen op. Het zou voor hem redelijk kunnen zijn om training te geven. Ouders voeden kinderen op, het is verkeerd dat de staat hen onderwijs geeft.
Oplossing:
De moeder voedt het kind op tot de leeftijd van 7 jaar. Tussen de leeftijd van 7 en 10 jaar krijgen moeder, vader en kind samen met de geselecteerde opvoeder en geestelijken onderwijs. Tussen de leeftijd van 10 en 15 jaar krijgt hij een beroepsopleiding in het door de vader en het kind gekozen vakgebied. Op 15-jarige leeftijd kiest iemand zijn eigen religie en sluit zich aan bij de congregatie van de geestelijke van zijn keuze. De staat betaalt het salaris van de geestelijken; Hij geeft de gemeente overeenkomstig haar aantal.
7- Instabiel onderwijs
Uitleg:
Er is het Ministerie van Nationaal Onderwijs. In Turkije wordt altijd antireligieus en niet-religieus onderwijs gegeven. Ook hij is teruggekeerd naar het bord. Wie machtig is in Europa, zijn opleiding komt naar Turkije. Welke partij ook aan de macht is, haar programma wordt uitgevoerd.
Oplossing:
Onderwijs moet aan scholen worden gegeven, onderwijs moet aan tempels worden gegeven. Nationaal leren en nationaal onderwijs moeten binnen het multisysteem worden gevormd. Ministeries van nationaal onderwijs en opleiding moeten worden omgevormd tot ministeries die deze dienen, en niet tot onderwijs of opleiding. Het Ministerie van Nationale Defensie zou voor alle ministeries en hun instellingen moeten zijn wat het Ministerie van Nationale Defensie is voor het leger.
8- Immoreel onderwijs
Uitleg:
De pers en de omroepen in Turkije zijn bronnen van immoraliteit. In plaats van ouders te respecteren, wordt er aan ouders kinderonderwijs gegeven vanwege ‘kinderrechten’. In plaats van solidariteit en respect in de relaties tussen man en vrouw, ontstaat er een kloof tussen man en vrouw vanwege “vrouwenrechten”. Mensen worden gedwongen alcohol te drinken. Het publiek wordt gedwongen zich bezig te houden met onfatsoenlijkheid en seksuele provocatie.
Oplossing:
De pers moet onder de controle van wetenschappelijke solidariteitspartnerschappen worden geplaatst, en de omroep moet onder de controle van religieuze solidariteitspartnerschappen worden geplaatst. Ze moeten met hun garantie werken. Ze zouden naar de rechterlijke macht moeten kunnen gaan en de pers die immoraliteit verspreidt, moeten veroordelen tot compensatie en solidariteitspartnerschap. Onder de controle van solidariteitspartnerschappen ontwikkelen kunst en taal zich dus in volledige vrijheid, maar binnen morele grenzen.
9- Geheim onderwijs
Uitleg:
De opvoeding van de sekten gaat in het onderdrukte verbodsland in het geheim door. Zo groeit er een generatie op die vijandig tegenover de staat staat. Zij willen dit met wapengeweld onderdrukken. Deze keer wordt de relatie tussen de staat en het volk nog groter. 28 februari is hiervan een duidelijk voorbeeld. Zonder 28 februari zou er geen AK-partij zijn.
Oplossing:
Mits duidelijk, mag er geen sprake zijn van scholing of training. Degenen die misdaden begaan, moeten ter verantwoording worden geroepen voor een onpartijdige en onafhankelijke rechterlijke macht, bestaande uit arbiters. Als er enige verwarring bestaat, moet deze via de staat van beleg worden opgelost.
10- Dogmatische opvoeding
Uitleg:
In gesloten onderwijs wordt het publiek zonder nadenken in eenzijdige dogma’s laten geloven. De andere partij wordt als tegenstander behandeld. Bij onpartijdig onderwijs worden mensen ongelovig gemaakt.
Oplossing:
Onderwijs en opleiding moeten open maar bevooroordeeld zijn binnen het multisysteem. Iedereen zou moeten kunnen verdedigen wat hij weet en gelooft, en degenen aan de andere kant moeten kunnen oproepen tot wat hij weet en gelooft. De publicatie en propaganda van allerlei gevoelens en gedachten moet gratis zijn. Iets mag geen misdaad zijn alleen maar omdat het religieus is, en een misdaad mag niet ophouden een misdaad te zijn.
Conclusie:
Religie is een sociale instelling, net als wetenschap, economie en bestuur. Het is gebaseerd op het menselijke gevoelsvermogen. Kunst is een middel tot expressie. Het moet een sociale functie hebben als meerdere denominaties binnen de gemeenschap. Het moet evenwichtig zijn binnen het secularisme. Secularisme betekent dat religie niet boven andere wetenschappen, bestuur en economie uitstijgt, noch daaronder valt, en dat alle religies en sekten even effectief zijn.
JURIDISCH PROBLEEM EN DE OPLOSSING DAARVAN
X- JUDICIEEL
Uitleg:
In het verleden werd de rechterlijke macht eerlijk gevoerd onder mensen die elkaar kenden, met publieke sociale controle. Tegenwoordig speelt het zich af tussen partijen, getuigen, deskundigen, aanklagers, cliënten en advocaten die elkaar niet kennen. De sociale controle is verdwenen. Daarom is de rechterlijke macht slechts een instrument van onderdrukking geworden door de machthebbers of de rijken. Het zorgt niet voor gerechtigheid, het wordt alleen maar een instrument voor onderdrukking.
Oplossing:
De oplossing is om over te schakelen naar een decentralisatie- en arbitragesysteem. Er moeten rechtbanken worden gevestigd in Bucaks, met een bevolking van 5000 inwoners, en arbiters moeten worden gekozen uit het districtscentrum, met een bevolking van 50.000 inwoners.
1- Dure rechterlijke macht
Uitleg:
Net zoals gerechtelijke kosten en advocaatkosten kostbaar zijn voor de burgers, zijn zaken die tientallen jaren duren ook kostbaar voor de staat. Gerechtigheid werkt dus alleen voor de rijken.
Oplossing:
Er moet een scheidsrechterssysteem worden ingevoerd. De beslissingen van de scheidsrechters moeten definitief zijn. Een arbiter mag geen scheidsrechter zijn in een andere zaak voordat hij een zaak heeft afgerond. Het proces moet gratis zijn voor burgers. Dit zorgt ervoor dat de proef werkt en maakt het goedkoper.
2- Overweldigend oordeel
Uitleg:
Een rechtszaak tegen iemand aanspannen betekent hem vernietigen. Juridische kosten, uitstapjes naar rechtbanken en politiebureaus en jaren van onrust verpletteren de bevolking. Het zou vrediger zijn als er geen oordeel was. Deze praktijken worden wapens voor omkopingsmaffia’s en het onderdrukkende regime.
Oplossing:
Soruşturma kişinin ayağına gidilerek sözlü, sonra yazılı yapılmalıdır. Dava iyi-kötü kısa zamanda sonuçlandırılmalıdır. Kimse huzursuz edilmemelidir. Bu da hakemlik sistemi ile olmaktadır. Hakemler çok davaya bakabilmek için çabuk sonuçlandırırlar. Zamanları da vardır.
3- Bağımlı Yargı
Uitleg:
Rechters worden benoemd door het ministerie van Justitie en worden beïnvloed door de zaken die door het Hooggerechtshof zijn goedgekeurd. Zij worden berecht in opdracht van het ministerie van Justitie. Dit maakt de rechterlijke macht afhankelijk.
Oplossing:
De oplossing is het arbitragesysteem. Ook de scheidsrechters staan onder toezicht van de scheidsrechter. Als leiders van politieke partijen dit gepast achten, kunnen zij een rechtszaak aanspannen tegen arbiters of onderzoekers bij de hogere rechterlijke macht. De schade van degenen die fouten maken vanwege onwetendheid wordt wetenschappelijk gecompenseerd, de verliezen van degenen die fouten maken vanwege nalatigheid (bijvoorbeeld late besluitvorming) worden gecompenseerd door religieuze schade, de verliezen van degenen die fouten maken vanwege incompetentie worden gecompenseerd. gecompenseerd door professionele schade, en de verliezen van degenen die opzettelijk fouten maken, worden gecompenseerd door politieke solidariteitspartnerschappen.
4- Bevooroordeelde rechterlijke macht
Uitleg:
Als de rechterlijke macht onder druk staat, wordt de staat partij. De officier van justitie geeft al leiding aan de rechters. Als hij onderdrukt wordt, kiest hij nog steeds partij.
Oplossing:
De oplossing is het arbitragesysteem. De partijen zullen de arbiters selecteren. De scheidsrechters kiezen de hoofdscheidsrechter. Degenen die het niet eens kunnen worden over de hoofdscheidsrechter verliezen hun scheidsrechterstatus. Zo zal de onpartijdigheid gewaarborgd zijn.
5- Ineffectieve rechterlijke macht
Uitleg:
Yargı adaleti gerçekleştirmediği gibi caydırıcı da olmamaktadır. Vatandaş yargıya güvenmiyor. Vatandaş yargıdan korkmuyor. Mahkemeden karar çıksa bile hakkını alamıyor.
Oplossing:
De rechterlijke macht bestaat uit onafhankelijke, onpartijdige, effectieve en deskundige arbiters. Om deze reden moet de vergunning om scheidsrechter te worden door de staat worden verleend. Deze licentie moet worden gegarandeerd en de vergoeding moet door de staat worden betaald. Maar het volk moet zijn eigen scheidsrechters kiezen. Er moeten beslissingen worden genomen en de uitvoering moet snel gebeuren. Gevangenisstraffen moeten worden afgeschaft. In plaats van gevangenisstraffen zouden schadevergoedingen of mishandeling moeten worden opgelegd. Het publiek moet vertrouwen hebben in de snelheid van de rechtsgang en zich ervan onthouden zich daartegen te verzetten.
6- Uitgesteld oordeel
Uitleg:
De rechterlijke macht neemt haar beslissingen jaren later. Het maakt zowel de gedaagde als de eiser het beu. In civiele zaken komt de zaak alleen de advocaten ten goede en worden de partijen onderdrukt. In strafzaken straft hij de rechtvaardigen en de onrechtvaardigen samen. Zowel het onderzoek als het proces zijn martelingen. Daarom gelooft niemand in de rechtvaardigheid van de rechterlijke macht. De rechtvaardige is niet veilig, de onrechtvaardige is niet bang.
Oplossing:
De zaak moet worden ingediend nadat het bewijsmateriaal is voorbereid. Arbiters moeten een beslissing nemen door het bewijsmateriaal te beoordelen, en als er niet genoeg bewijsmateriaal is, moeten ze de zaak laten vallen zonder tijd te geven. Het beginsel "vrijspraak is essentieel voor verduistering" moet worden toegepast.
7- Ongecontroleerde rechterlijke macht
Uitleg:
De rechterlijke macht is vandaag de dag ongecontroleerd. Zelfs als de beslissingen van de rechterlijke macht in strijd zijn met de wet of als er sprake is van wreedheid, is er geen hogere autoriteit. Dit is duidelijk te zien in de recente uitspraken van het Constitutionele Hof en de Hoge Kiesraad.
Oplossing:
De beslissingen van de rechterlijke macht op alle niveaus moeten definitief zijn. Als er eenmaal een besluit is genomen, moet het worden uitgevoerd. Maar de rechterlijke macht moet ook onder toezicht staan van de rechterlijke macht. Tegen oneerlijke beslissingen van de rechterlijke macht moet beroep bij arbiters mogelijk zijn. Als onrecht aan het licht komt, moeten de solidariteitspartnerschappen van degenen die het hebben veroorzaakt dit compenseren.
8-Regerende rechterlijke macht
Uitleg:
De wetgever stelt algemene regels. De uitvoerende macht past het toe op evenementen. Bij de audit wordt gekeken of de toepassing op locatie kan worden uitgevoerd. De rechterlijke macht beslist over de claims van de audit. De rechterlijke macht beslist alleen over gebeurtenissen uit het verleden. Hij bemoeit zich niet met toekomstige gebeurtenissen. Het belemmert de administratie. De rechterlijke macht beslist over een concrete gebeurtenis en kan haar beslissingen niet uitbreiden tot andere gebeurtenissen. Anders zou dit de wetgeving belemmeren. De rechterlijke macht kan geen partij zijn. Hij kan geen zaken behandelen die niet onder zijn aandacht zijn gebracht. Anders zou dit de controle verstoren. Tegenwoordig neemt het Constitutionele Hof echter beslissingen en legt het verboden op.
Oplossing:
Gerechtelijke beslissingen mogen geen precedent vormen en mogen nergens anders ten uitvoer worden gelegd dan op de plaats waar de beslissing is genomen. Het mag niet legitiem zijn dat arbiters zich baseren op het Hooggerechtshof en andere beslissingen. Er moet echter gebruik worden gemaakt van het bewijsmateriaal waarop zij zijn gebaseerd. De regel dat qiya’s niet kunnen worden vergeleken, zou geldig moeten zijn.
9- Onevenwichtige rechterlijke macht
Uitleg:
De partij die een advocaat kan inhuren en een verdediger heeft, en de partij die geen advocaat kan inhuren en geen verdediger heeft, worden op de weegschaal gelegd. Dit brengt rechters in een lastige situatie. De rechter wordt letterlijk gedwongen partij te kiezen om de juiste beslissing te nemen.
Oplossing:
Het openbaar ministerie moet worden afgeschaft en vervangen door door politieke partijen benoemde arbiters. De partijen moeten bij consensus de hoofdarbiter kiezen. De hoofdscheidsrechter mag alleen arbitreren over zaken waarover de partijarbiters het niet eens zijn. Arbiters moeten niet alleen advocaten van de partijen zijn, maar ook vertegenwoordigers van de rechterlijke macht. De rechtszaak moet niet alleen worden aangespannen om ervoor te zorgen dat mijn rechten niet op de andere partij overgaan, maar ook om ervoor te zorgen dat de rechten van de andere partij niet op mij overgaan.
10-Tekel Yargı
Uitleg:
Hij moet worden berecht onder de jurisdictie van de in de publieke kring benoemde rechter. Dit beperkt zijn vrijheid. Zelfs als hij van plaats verandert, wordt hij gered omdat hij wordt berecht op de plaats waar de daad is gepleegd. Hij wordt echter gered als hij van positie in het management verandert.
Oplossing:
De oplossing is het arbitragesysteem. Er zouden ongeveer tien scheidsrechters in de wijk moeten zijn. Burgers kennen dit allemaal nauwgezet. Omdat hij een inwoner van die plaats is. Het wordt regelmatig gewijzigd. Hij kan één van hen als scheidsrechter kiezen. Wanneer hij van district verandert, kan hij in feite de uitvoering van vergelding vermijden en overgaan op de uitvoering van compensatie.
Conclusie: Er moet een overgang plaatsvinden van het “scheidsrechtersysteem” naar het “scheidsrechtersysteem”. Het rechterschapssysteem zou alleen geldig moeten zijn in militaire dienst. Wanneer de orde wordt verstoord, moet de staat van beleg worden ingesteld en moet het rechtssysteem tijdelijk worden ingevoerd.