Eerlijke wetenschappelijke orde
De "Wetenschappelijke Orde en Onderwijssysteem", die de onderwijs- en opleidingsinstellingen en regels in de Eerlijke Orde bepaalt, zal in harmonie zijn met de algemene orde, maar zal onafhankelijk handelen.
In de Fair Order is de belangrijkste taak van het wetenschaps- en onderwijssysteem het onderzoeken, vinden en tonen van de waarheid in elk onderwerp en het opleiden van echte wetenschappers. Er wordt een structuur overwogen die eerst allerlei soorten problemen en problemen van ons land zal identificeren en diagnosticeren, en daar vervolgens oplossingen en oplossingen voor zal produceren, afhankelijk van hun mate van belangrijkheid en prioriteit. De desorganisatie en het gebrek aan verbinding die we zien in de huidige wetenschappelijke en onderwijsinstellingen en curricula zullen worden geëlimineerd. Verspilling van kansen, personeel, tijd en hersenen zal worden voorkomen; Het tijdperk van het uit het hoofd leren en nabootsen, het tijdperk van het verzamelen van onnodige en ongeldige informatie zal eindigen.
In plaats van zich bezig te houden met hypothetische en fantasierijke zaken, werken jongeren met hedendaagse gereedschappen en apparatuur en moderne technieken;
1) Het corrigeren en verbeteren van de tekortkomingen in de infrastructuur, de werkloosheid, de gezondheidszorg en het onderwijs in het land...
2) Om de tekortkomingen in het nemen van voorzorgsmaatregelen tegen lucht- en milieuvervuiling te elimineren en te verbeteren, zal de Nationale Defensie en de bescherming van de onderdrukten...
3) Om rationele, permanente en geruststellende oplossingen te bedenken voor de onregelmatigheden en onevenwichtigheden in het sociale en politieke leven...
4) Het streven en dienen om de problemen op te lossen die belangrijk en prioritair zijn in de ontwikkeling van landbouw, industrie en technologie; Zij zullen deskundig, bekwaam en bewust gemaakt worden.
Omdat wetenschap het gemeenschappelijk bezit van de mensheid is;
a- Het is noodzakelijk om een "OCTROOI STICHTING" op te richten om te voorkomen dat "wetenschappelijke gegevens verborgen blijven" en om de resultaten van experimenten en onderzoek voor iedereen beschikbaar te maken. Omdat wetenschap de gemeenschappelijke waarde van de hele mensheid is. Ieder mens heeft recht op de gegevens en zegeningen van de wetenschap.
b- Het is belangrijk om de ontwikkeling van een “gemeenschappelijke wetenschappelijke taal” te garanderen die geldig zal zijn in het land en in de wereld.
c- En het is de bedoeling een internationale "INFORMATIEBANK" te creëren.
Beurzen en serieus onderzoek zullen worden ondersteund door royale lonen, een goede reputatie, noodzakelijke autoriteit en immuniteiten. De continuïteit van onderwijs en opleiding zal worden gewaarborgd, en iedereen zal levenslange kansen krijgen om zijn kennis en vaardigheden op elk onderwerp te ontwikkelen.
Gegarandeerde onderwijsinstellingen Periode:
In de Fair Order wordt een zeer origineel en positief "GEGARANDEERD ONDERWIJS- EN "RIJBEWIJS"-SYSTEEM" overwogen. Namelijk: Alles heeft een maatstaf voor waarde en is noodzakelijk. Net zoals lengte wordt gemeten in meters, gewicht in kilogram en temperatuur in graden Celsius, is het instrument dat het wetenschappelijke niveau meet het ‘rijbewijs’. Met andere woorden: het belangrijkste principe is dat elke professional zich voortdurend vernieuwt en competent wordt in zijn vakgebied. Bovendien moet in elk beroep en elke tak van het ambtenarenapparaat de schade van burgers die het slachtoffer zijn van onjuiste en ontoereikende informatie, projecten en voorschriften worden gecompenseerd en gedekt door de officiële en bevoegde persoon en uit de begrotingen van scholen zoals universiteiten en universiteiten. middelbare scholen voor beroepsonderwijs die hen diploma's en licenties verstrekken, waardoor wordt gegarandeerd dat alle diensten die verband houden met onderwijs worden gedekt.
Zoals bekend is, in het historische proces;
a- In het verleden kwamen degenen die op verschillende manieren kennis verwierven en inzicht hadden in een onderwerp naar buiten om te praten, en er vormden zich nieuwsgierige en toegewijde kringen om hen heen.
b- Toen begon de onderwijsperiode. In deze periode kregen nuttiger en succesvollere leraren uiteraard de voorkeur. Ze gaven les aan kinderen en predikten tot volwassenen.
c- Wetenschap werd geleidelijk een beroep, en toen er discussies ontstonden tussen wetenschappelijke autoriteiten, begonnen zich 'wetenschappelijke scholen' te vormen.
d- Nu wordt in deze scholen het onderscheid tussen "student en meester" en het niveau en de klasse van de geleerden bepaald.
e- Dus: “Als je het niet weet, vraag het dan!” In overeenstemming met de orde en het principe ervan werd de deur van de ‘ijtihad’ geopend vanwege de noodzaak om wetenschappelijke antwoorden op vragen te geven, gebaseerd op fundamentele en algemene waarheden.
Met andere woorden: mensen, vooral degenen met kennis, zouden onderzoek doen, discussiëren, proberen het beste antwoord over welk onderwerp dan ook te vinden en dienovereenkomstig handelen. Als hij het niet kon weten of vinden, dan zou hij het vragen aan degene die het wist en aan degene die het gevonden had, maar hij zou beslissen wie hij zou volgen en dienovereenkomstig handelen.
f- Later schreven wetenschappers boeken met hun meningen, jurisprudentie of wetenschappelijk onderzoek en begonnen deze te onderwijzen. Om deze boeken door iemand anders te laten lezen, was echter speciale "toestemming" vereist. Imam-i Bukhari stond bijvoorbeeld toe dat het Hadith-boek dat hij schreef, werd gelezen door een van zijn eigen studenten of door degenen die hij testte en bekwaam achtte, door het verlenen van "toestemming-toestemming-visum". Het publiek gaf er de voorkeur aan om te studeren van degenen die zulke speciale vergunningen en vergunningen hadden, en zo ontwikkelde zich het "rijbewijzen" -systeem.
g- Later werden deze vergunningen gecombineerd en omgezet in een "diploma" -formulier. Degenen die toestemming kregen van alle wetenschappen kregen de titel "Ders-i amm".
h – Tegenwoordig zijn er scholen die basis-, middelbare-, middelbare school-, universiteits-, faculteits- en doctoraatsdiploma’s afgeven, en dit systeem heeft internationale geldigheid verworven.
Wat zal het ‘Garantiesysteem’ in het onderwijs brengen?
In de Fair Order worden dergelijke diploma- en licentiehouders, of ze nu verband houden met hun professionele activiteiten of met hun meningen en suggesties met betrekking tot consultancy... Een nieuw "garantie- en compensatiesysteem" geïntroduceerd. Dat wil zeggen, geneeskunde, geneeskunde, techniek, monteur, technicus, enz. Zij zullen gezamenlijk de schade vergoeden van degenen die het slachtoffer zijn geworden (door gebrek aan kennis of nalatigheid) vanwege het werk dat ze doen of de mening die ze over welk onderwerp dan ook uitdragen, door de ‘wetenschappelijke solidariteitsschool’ waaraan degenen die dit hebben veroorzaakt zijn aangesloten. . (Zij zullen de schade betalen.)
In dit geval zullen de leden van welke school (universiteit, faculteit of andere onderwijseenheid) ook succesvoller zijn in de samenleving, het aantal studenten zal toenemen; Dit zal zijn aandeel en rang (eer en roem) in de algemene begroting vergroten. In dit systeem zullen beroepsscholen, naast het verstrekken van "rijbewijzen" met een garantie, om de specialisatie en kwaliteit in de wetenschap te vergroten en het aantal overtollige "werkloze diplomahouders" op welk gebied dan ook te verminderen, studenten kunnen accepteren als zoveel als het land nodig heeft, en er zullen plannen zijn om aan een bepaald aantal mensen rijbewijzen te geven. Degenen die niet competent en bekwaam zijn in het voortdurend verbeteren van zichzelf, het vernieuwen van zichzelf en het hechten van belang aan morele discipline en waarden, zullen geen "rijbewijs"-certificaat kunnen verkrijgen. Met andere woorden, niet iedereen die een "diploma" ontvangt, zal als "gekwalificeerd" worden beschouwd; het zal vereist zijn om de kwalificaties te behalen en voortdurend onderzoek te doen en met regelmatige tussenpozen vaardigheidsexamens af te leggen.
Rijbewijsgraden en voorwaarden:
1- Degenen met superieure kwalificaties: dit zijn de oprichters van scholen die met hun persoonlijke opvattingen op hun vakgebied kunnen handelen en die als autoriteiten in die tak van de wetenschap worden geaccepteerd. (Professor en hogere niveaus)
2- Degenen met hoge kwalificaties: hoewel ze tot een bepaalde school behoren, kunnen ze jurisprudentie maken en hun mening over bepaalde kwesties uiten. Dit zijn eerder applicatie-experts. (UHD-niveau)
3- Degenen met tussenkwalificaties: dit zijn mensen die alleen de systemen begrijpen en toepassen die in bepaalde takken van de wetenschap zijn vastgelegd. Bovendien kunnen zij geen bijzondere jurisprudentie maken of nieuwe en andere opvattingen en theorieën naar voren brengen. (PhD-niveau)
4- Eerste licentiehouders: ze kunnen zelfstandig werken en banen geven, dankzij de kennis en vaardigheden die ze via de meester-leerlingmethode hebben gehoord, gelezen, gezien en begrepen. Zij moeten echter werken onder de verantwoordelijkheid en het toezicht van een redelijk bekwaam persoon. Met andere woorden, hij/zij moet lid zijn van het adviserend partnerschap. (Universitair niveau)
5- Houders van een basisrijbewijs: zij kunnen niet persoonlijk en zelfstandig een bedrijf starten. De hen getoonde en eerder geprogrammeerde taken kunnen ze echter wel zelfstandig uitvoeren. (middelbare schoolniveau)
6- Degenen met een initiële kwalificatie: ze kunnen alleen werken onder toezicht en controle van iemand anders. (Middelbare schoolniveau)
Dankzij deze nieuwe classificatie en toepassing wordt wetenschap meetbaar en kan de markt en marktplaats van de wetenschap worden gevestigd.
Bundan sonra kişilerin üretimdeki payları veya hizmetlerdeki ücretleri; bu ehliyet derecelerine ve mesleki becerilerine göre ayarlanacak, emeklilik ve kredi hakları bile bunlara dayanacaktır.
Met andere woorden: in de Fair Scientific Order zullen hebzucht, bedrog en nepotisme geen vruchten afwerpen; Alleen kennis, competentie, bekwaamheid en inspanning zullen werken.
Degenen die tot de eerste gekwalificeerden behoren, zullen het recht hebben om gekozen te worden in de "districten" en zullen deelnemen aan het beheer van het gebied. Degenen met tussenkwalificaties zullen deelnemen aan het management en de dienstverlening met het recht om gekozen te worden in de "provincies".
Degenen met hoge en superieure kwalificaties zullen deelnemen aan het bestuur en de dienstverlening op staatsniveau.
Met andere woorden, het recht om te stemmen zal aan alle burgers worden gegeven, maar het ‘recht om gekozen te worden’ zal worden gegeven aan de eersten in de subdistricten, aan het midden in de provincies, en alleen aan degenen met hoge en superieure kwalificaties. in de staat.