DE KORAN IS HET SCHEPPINGSPLAN VAN HET HEELAL

- İMAM-I MÜBÎNDİR -

 

 

SURRA RAHMAN

Bismillahirrahmanirrahim.

In de naam van Allah, de Meest Genadevolle en de Meest Barmhartige.

 

1. Rahman.

2. Hij onderwees de Koran.

3. Hij heeft de mens geschapen.

4. Hij leerde hem de verklaring.

5. De zon en de maan zijn door berekening.

6. De sterren en bomen werpen zich neer.

7. Wat de hemel betreft, Hij hief die op en bracht evenwicht tot stand.

8. Zodat je niet overmatig in balans raakt.

9. Weeg nauwkeurig en verstoor de balans niet.

 

Er zijn veel vragen te stellen over de volgorde van deze verzen aan het begin van Surah Rahman:

- Waarom wordt de leer van de Koran eerst genoemd en de schepping van de mens later?

- Wat is de relatie tussen het aanleren van verklaringen aan mensen en het berekenen van de zon en de maan?

- Waarom werpen sterren en bomen zich samen neer?

- Wat is de relatie tussen de algemene zwaartekracht- en centrifugale balans van de hemel en de weegschaal die wordt gebruikt voor het wegen in de supermarkt en op de markt?

- Waarom wordt het algemene evenwicht verstoord als we de weegschaal verkeerd wegen?

 

Men ziet dat; Dingen die op het eerste gezicht geen verband met elkaar lijken te hebben, worden samen genoemd. Als je hier echter een beetje over nadenkt, wordt het duidelijk dat er een aantal diepgaande verbanden bestaan tussen de genoemde dingen.

De antwoorden op deze vragen vormen het onderwerp van ons onderzoek en gesprek. In onze communicatie besteden wij aandacht aan deze vragen en de antwoorden daarop. Zo zal de Koran worden erkend en zullen zijn relaties met de wetenschap, de wetenschap en de toekomst worden onthuld.

 

 

UNIVERSUM EN MENS

 

Het universum is in paren geschapen, in paren.

Âlem, bilen insan ile bilinen kâinattan oluşmuştur.

İnsan kendisini de bildiği için aynı zamanda kâinat içinde yer alır.

Het bekende universum heeft ook twee kanten: de levenloze wereld en de levende wereld.

De levenloze wereld heeft ook twee kanten: bestaan en effect.

Het bestaan heeft twee kanten: ruimte en tijd.

Invloed heeft twee kanten: materie en energie.

Een levend wezen heeft twee kanten: doel en wil.

Doel heeft twee kanten: Plant en leven.

De wil heeft twee kanten: Bewustzijn (individueel) en ma'şer (verzameling).

 

Voor mensen bestaat dezelfde binaire indeling: geest en lichaam.

Geest, idee en gevoel; vanuit ideeën, taal en wetenschap; Het bestaat uit gevoel, kunst en religie.

Het lichaam heeft daden en voorkeuren; dat wil zeggen, er is eenheid met andere mensen. Het heeft het vermogen om dun te worden.

Actie, techniek en economie; Het bestaat uit reputatie, recht en administratie.

Hier is te zien dat God het universum heeft geschapen door het te vermenigvuldigen met een binair systeem. Deze verdelingen hadden eerder drievoudig dan binair kunnen zijn. Sommige kunnen dubbels zijn, sommige triples, vijven of zevens. Maar het wordt alleen in binair gemaakt.

Net zoals het universum op deze manier wordt verdeeld en vermenigvuldigd, wordt dualiteit gevormd, en zo ook de structuur van de mens.

De cel deelt zich eerst in tweeën: er worden mobiele en onbeweeglijke delen gevormd.

De cel die de mobiele delen vormt, is in tweeën verdeeld: hij vormt de transport- en proliferatiedelen. De cel die de voortplantingsdelen vormt, is in tweeën verdeeld: hij creëert hormonen en geslachtscellen. De cel die de transporten vormt, is in tweeën gedeeld: hij vormt de drager rode bloedcellen (rode bloedcellen) en de witte bloedcellen (witte bloedcellen) die het lichaam beschermen tegen ziekten.

De cel die het onbeweeglijke deel vormt, is in tweeën verdeeld: de ene vormt de interne organen, de andere vormt de externe organen. Het is verdeeld in twee delen die de interne organen vormen: het ene vormt het botsysteem, het andere vormt het vlees- (spier)systeem. Het is verdeeld in twee delen die de externe organen vormen: het ene vormt het zenuwstelsel en het andere vormt het huidsysteem.

Het is duidelijk dat er na deling en vermenigvuldiging eenwording plaatsvindt. De Koran drukt deze verdeling en vermenigvuldiging heel bondig uit: "We hebben alles in paren geschapen." (Zariyat[51];49) Laten we zoveel in details treden als we willen, we zullen altijd met deze binaire verdeling te maken krijgen.

 

 

UNIVERSUM EN SYSTEMEN

 

Vermenigvuldigingen die plaatsvinden door middel van delingen vormen samen systemen. Deze eenwording vindt als volgt plaats: Elk systeem heeft een inhoud en een betekenis. Deze combineren en vormen het systeem. Materie polariseert en creëert linker- en rechterpolen. Het benadert betekenis met deze polarisatie. De betekenis polariseert bovendien en zorgt voor een positieve en negatieve lading. Zo komt het dichter bij de materie.

Het blijkt dat elke instelling zes pijlers heeft. De meest zichtbare en bestudeerde hiervan is elektriciteit. Er is een elektrisch en magnetisch koppel. De rechterpool en de linkerpool behoren tot de magneet. Positieve belasting en negatieve belasting behoren ook tot elektriciteit. Het belangrijke punt hier is dat de beweging van elektriciteit de magneet creëert, en dat de beweging van de magneet elektriciteit creëert. Dergelijke binaire unies en hexacentrische systemen bestaan overal.

De staat bestaat uit het volk en het land.

De mensen hebben wetenschappelijke en religieuze instellingen.

Het land (land) heeft ook economische en administratieve instellingen.

Het land is gebouwd met het werk van het volk. Met de ontwikkeling van het land neemt het aantal en de welvaart van de mensen toe. Deze situatie is precies vergelijkbaar met elektromagnetische circuits.

De economische instelling is als volgt: er zijn mensen, er zijn dingen. Mensen hebben arbeid en bezit. Dingen hebben eigendom en geld. Goederen worden geproduceerd door het werk van mensen, en mensen leven door dingen te gebruiken en te consumeren.

De juridische instelling kent ook zulke dubbele combinaties: er is wetgeving, er is belastingbetaler. Wetgeving bepaalt bevoegdheden en verantwoordelijkheden. Rechten en plichten van individuen ontstaan. Mensen creëren wetgeving, en wetgeving regeert mensen.

Het hele universum is dus analoog aan elkaar, zowel in synthese als in analyse. In dit opzicht bepaalde Maxwell de wetten van de combinatie van elektriciteit. Hier zal ik het onderwerp bespreken door alleen de formules van deze wetten te geven en in ruil daarvoor de verzen uit de Koran te geven:

 

Definitie van invloedspaar:

D = en E

B = h H

 

 

Paren die elkaar bevallen:

C rot H = Dt

C rot E Bt

 

 

Vorming van dubbele ladingen:

Q = Afd. D

M = Div B

 

 

Vorming van parenstromen:

İ = x E

J = x H

 

 

Overdracht van de energie van koppels:

Eén = E.İ

Eén = HJ

 

 

 

 

Als we de dingen die we hierboven hebben uitgelegd samen bekijken, kunnen we de volgende conclusie trekken: alle instituties die bestaan en zullen bestaan in het universum zijn vergelijkbaar met elkaar. Wat in de een aanwezig is, is ook in de ander aanwezig. Alles is analoog aan elkaar.

Wat voor gemak en voordelen levert dit resultaat ons op?

Nadat je een van de instellingen hebt geleerd, zal het natuurlijk gemakkelijker zijn om een andere soortgelijke instelling te leren kennen. Omdat alle instellingen op elkaar lijken. Daarom zegt Allah in de Koran; Hij zegt: "We hebben alles in paren gemaakt, zodat je het gemakkelijk kunt begrijpen." (Zariyat[51];49).

Het bewijs van qiyas in de islam is op deze analogie gebaseerd. Dit betekent dat als er vergelijkbare voorzieningen zijn voor soortgelijke zaken, we iets dat we weten in de ene in de andere kunnen vinden. Door deze gelijkenis kunnen we alles leren met dezelfde denktechniek en logica. We kunnen geen ander soort logica gebruiken in het recht, niet op een andere manier in de astronomie, op een andere manier in de geneeskunde, of op een andere manier in de economie. Dezelfde principes van inductie of deductie, dezelfde methoden van tegenspraak en vergelijking gelden in alle instituties.

Deze geldigheid ligt niet alleen in de logica; In de wiskunde is het hetzelfde. De persoon die het geld berekent dat in een supermarkt moet worden betaald, de ingenieur die de last berekent die een paal kan dragen, of de ingenieur die een computer ontwerpt, gebruiken allemaal dezelfde formules. Geld; Het is gelijk aan de prijs vermenigvuldigd met de hoeveelheid. De ingenieur heeft kracht in plaats van geld, spanning in plaats van prijs, en dwarsdoorsnede in plaats van kwantiteit.

 

 

DE KORAN EN HET HEELAL

 

Daarom wordt in de Koran, nadat de mens uitleg heeft geleerd; Er wordt beweerd dat de zon en de maan door berekening zijn ontstaan. De boodschappenweegschaal en de sterrenstelsels in deze verzen zijn op één plek samengebracht.

Nu kan hier een vraag rijzen.

Ook al gebruiken we dezelfde wiskunde en dezelfde logica op verschillende gebieden, de namen zijn verschillend. Zou het niet beter zijn als we de namen (eenheden) uit verschillende vakgebieden zouden combineren en met dezelfde woorden zouden praten? Ik vraag me af of dit mogelijk is? In dit geval zal er één leerboek zijn, maar iedereen zal dezelfde dingen uit dat boek lezen en verschillende dingen begrijpen. Een elektricien, een econoom, een arts zullen iets anders begrijpen. Samen zullen ze echter soortgelijke dingen in verschillende instellingen begrijpen.

Deze situatie en praktijk zullen ons enkele gemakken bieden:

1. In de eerste plaats zal er, omdat we hetzelfde boek lezen, een centrum worden gevormd en zal er eenheid tussen de instellingen ontstaan.

2. Dan zullen ook andere instellingen profiteren van de ontdekking ervan.

3. Bovendien zullen degenen die een andere instelling kennen heel gemakkelijk andere instellingen leren kennen.

4. Bovendien worden we verlost van de last van het onthouden van woorden.

5. Op basis van deze praktijk zullen faculteiten altijd dezelfde boeken lezen en onderwijzen.

De Koran is zo’n boek.

Bunun böyle olduğunu bizzat Kur'ân'ın kendisi bize bildirmektedir. Er-Rahman Suresi'ndeki, 'önce Kur'ân'ın öğretilmiş olması' ifadesi bunu belirtmektedir. Önce kâinat yaratılıp sonra Kur'ân indirilmiş değildir. Kâinat insan için yaratıldığından; Kur'ân da, 'Kur'ân'ın öğretilmesi'nden sonra 'insanı yarattı' denilmektedir.


De Koran is het project van het universum.

Het testament werd vóór de schepping verordend. Als er een gebouw wordt gebouwd, wordt dan niet eerst het project gedaan en pas daarna de constructie?

'Hoe paste zoveel in zo'n klein boekje?' zou je kunnen vragen.


De Koran beantwoordt deze vraag als volgt: Alles, of het nu vers of droog is, staat in een duidelijk Boek." (An'am[6];59) Alles en nog wat staat in dat boek, omdat er een instelling wordt beschreven, de namen van anderen worden gegeven, is het de bedoeling dat dit door middel van analogie wordt onthuld.


Bovendien beschrijft de Koran niet alleen één instelling, maar geeft hij ook uitdrukking aan de verschillende aspecten van elke onderling verbonden instelling. Wanneer het publiek dus leest, kan het een deel van elke instelling zien, en wetenschappers kunnen elke instelling begrijpen door middel van analogie te leren en de mogelijkheid te vinden om deze als geheel toe te passen.


Laten we hier proberen voorbeelden uit de Koran te geven met betrekking tot dit onderwerp en laten we allereerst zien dat de Koran in paren is geschapen, net als het universum:


In het begin was er niets. Er was alleen God. Er was toen geen woord. Allah drukt deze toestand uit met de letter 'Hij'. De letter 'Hij' komt uit de keel, dat wil zeggen uit de diepte. Deze letter is door Allah gekozen omdat de ogen Allah niet kunnen waarnemen. De letter 'Hij' is zacht en onderbroken. Dit geeft aan dat Allah één is en geen materieel bestaan heeft, en dat Hij vrij is van tijd en ruimte.


Toen wilde God bezit nemen en het koninkrijk der hemelen scheppen. Het koninkrijk der hemelen heeft licht en granaatappel, het heeft geest en bewustzijn. Het heeft echter nog steeds geen inhoud. Er is hier geen sprake van een oorzaak-gevolgrelatie.

Dit wordt in ieder geval uitgedrukt door de letter 'Lam', die verdwijnt omdat deze na de rang is ontstaan en omdat deze zelf niet materieel is. 'Lam' is een wankele letter. Er is gezegd dat het rijk van het rijk het rijk van de golven is. Het werd ‘LeHu’. Dit betekent: 'Alles is van Hem. 'Hij is de eigenaar van alles.'


Allah gaf opnieuw zijn wil en schiep de wereld van oorzaken. Met andere woorden: Hij stopte materie en energie in tijd en ruimte. Hij gaf engelen de opdracht om hen te onderwijzen. Engelen bevinden zich in het rijk van de hemel. Daarom drukte hij deze engelen uit met de tweede letter Lam. Hij drukte de wereld van de oorzaken uit met de letter 'Wees'. De letter 'Be' komt uit de lippen en drukt de zichtbare wereld uit. Het is een harde brief. Omdat twee dingen niet op dezelfde plaats samenkomen, is het discontinu.

Ook de materiële wereld bestaat uit ‘deeltjes’ (kwantum). Zo werd het 'BILLAH'. Er wordt gezegd: 'Alles is bij Allah'. Met andere woorden: Hij is "müsebbibü'l-esbâb".


Dus; Van één tot twee, van twee tot vier.

Hierna openbaarde God de wereld van het leven. Hij heeft levende wezens geschapen. Het leven wordt bepaald door de letter 'Ha'. Omdat een van Gods eigenschappen hier tot uiting kwam. Opnieuw wordt de oorsprong van 'Hij' teruggegeven. Hoewel 'Hij' discontinu was, was deze 'Ha' echter continu.

'Ra's werden gevormd uit 'Lams'. De letter 'Lam' wordt gecombineerd met 'Ra'. Eén van de 'Ra's bepaalde de plantaardige kant van het leven. Omdat moleculen nu uit genummerde atomen bestonden. De andere 'Ra' betekende ook energie en dieren. Omdat hij een ziel had. Zo werd het 'BİLLAHİR-RAHMİ'. Dat wil zeggen: 'De genade is bij Allah'. Het leven is een genade. Omdat leven geboorte en voortplanting betekent. 'Baarmoeder' bepaalt mede deze voortplanting.

Zo wordt ook de levende wereld gedefinieerd.


Hierna schiep God de mens en blies zijn eigen geest in hem. Hij creëerde een wezen dat boven het leven zelf staat. Hij bepaalde dit met 'harf-i med' ('Ya' letter-i medi). De letter 'Ya' loopt qua oorsprong voor op de letters 'He' en 'Ha'. Het komt van de achterste pergola. Het is echter niet een van de keelletters.


God maakte de mens tot de kalief van zichzelf, de aarde en zelfs het universum. Hij bepaalde dit met de letter 'Ya', wat 'ik' betekent.

'Ra's nam toe en werd weer 'Ra's'. Deze beschreven zowel de sociale kant van de mens als zijn biologische kant.

'Lam' nam toe en werd 'Sin'; 'Lam' werd groter en werd 'Nun'. Deze bepaalden de wetenschappelijke en taalkundige kant van de mens.

Zo werd de vorming van het heelal beschreven met 'BESMELE'. Er is een duaal creatiesysteem vastgesteld.

Het werd 'BISMI ELLAHI elRaXMaNi elRaXyMi'.


Fatiha bestaat ook uit zeven 'BESMELA' (in paren gevormd). Het aantal letters in Fatiha is zeven maal het aantal letters in 'BESMELE'. Door ze te vermenigvuldigen en van plaats te veranderen, ontstonden er allerlei soorten letters. We zien een soortgelijke vorming bij de vorming van chromosomen in de cellen van levende wezens.


De Koran wijst op deze kwestie en zegt: "Wij gaven je de zeven BISMAMELA's en de GROTE KORAN (Hijr[15];87). De naam van 'BESMELE' in de Koran is 'MESANI'. Want dit wordt 112 keer herhaald in de Koran. De letters worden ook herhaald.


Er zijn evenveel soera’s in de Koran als er letters zijn in Soera Al-Fatiha, en ze zijn gerangschikt volgens het binaire systeem. De Koran zegt dit ook; Hij zegt het door te zeggen: "Allah heeft het mooiste woord neergezonden: HET BOEK VAN MESANI EN MUTESABIH" (Zumer[39];23].

Het kan gezien worden dat; De structuur van de Koran en de structuur van het universum zijn hetzelfde. Beiden zijn gemaakt volgens het binaire systeem en auteursrechtelijk beschermd volgens het binaire systeem.


Op deze manier kan heel eenvoudig worden bewezen dat de laatste twee verzen van Surah At-Tawbah, waarvan wordt gezegd dat ze niet uit de Koran komen, wel uit de Koran komen. De echte "Koran werd verbrand!" Degenen die zeggen, kunnen zien dat het met deze methode niet mogelijk is om zelfs maar één letter toe te voegen of te verkleinen. Deze kwesties zullen hier echter niet worden besproken. We vonden het gewoon nodig om een herinnering over dit onderwerp te geven.



Laten we nu met een ander voorbeeld uitleggen dat de Koran vóór de gebeurtenissen en gebeurtenissen werd geschreven. We hebben eerder verklaard dat God alles met twee polen heeft geschapen: de rechterpool en de linkerpool.


In de Koran zien we dat de gemeenschappen die met deze kwestie te maken hebben, worden uitgedrukt als rechtsen en linksen.

In een vergadering die duizend jaar na de openbaring van de Koran bijeenkwam, zat links van deze vergadering een groep die zichzelf 'linksen' noemde. Dit waren de groepen die de bestaande orde en het bestaan van God ontkenden. 'Links' betekent ook 'noorden' in het Arabisch. Later verspreidde dit begrip van het linksisme zich naar het noorden van de wereld en vond het een breed toepassingsgebied in Sovjet-Rusland. Deze praktijk, die God ontkent en probeert de eigendomsorde, de familieorde, religie en nationalisme te elimineren, heeft een despotische regeringsstijl aan het licht gebracht.


Dus; De Koran is vóór de gebeurtenissen geschreven, niet erna. Eerst werd een testament opgemaakt en daarna verliepen de gebeurtenissen volgens dit project en plan.


Bovendien worden de rechter- en linkerpolen van de magneet niet genoemd in de Koran, maar; Rechts en links, die in de samenleving vergelijkbaar zijn, worden genoemd. Daarom, als een elektricien de Koran leest en interpreteert volgens zijn begrip, betekent dit dat de rechter- en linkerpolen van de magneet op die plaats zullen worden begrepen.

 

U kunt al deze uitleg als volgt volgen:


 

 

AL-HAMDU LILLAH

 

Laten we nu proberen aan te tonen dat de Koran een boek is dat alle kennis omvat, door een zin uit de Koran te analyseren.


De Koran begint met "EL-HAMDU LILLAHI" na 'BESMELE'. De betekenis ervan is: ‘Geprezen zij Allah’.

Een hongerig persoon die gevoed wordt, een patiënt die genezen wordt, zegt “EL-HAMDU LILLAH”, wetende dat dit van Allah komt. Wat hij zei is waar. Deze zin werd geopenbaard zodat de mensen het op deze manier konden begrijpen.


Laten we nu analyseren hoe een wetenschapper deze zin begrijpt:

'HAMD' betekent 'waarde' volgens het begrip van de wetenschapper; Het betekent 'lofwaardig'. Sommige waarden zijn eenvoudig en mooi. Een tabel is bijvoorbeeld zo'n waarde. Een gedicht is zo'n waarde. Dit heet ‘esthetische waarde’.


Iets heeft ook waarde omdat het een doel dient. Zo is een auto, ook al is hij oud. Ook al is het erg lelijk en zelfs gevaarlijk, het heeft waarde omdat het ons draagt en brengt waar we willen. De eerste hiervan wordt dus 'esthetische waarde' genoemd en de tweede 'functionele waarde'.


Mensen hebben over het algemeen moeite om zowel de esthetische waarde als de functionele waarde uit te drukken. Werken met literaire waarde hebben weinig tot geen wetenschappelijke waarde. Een werk dat wetenschappelijke waarde heeft, heeft ook weinig of geen literaire waarde. De Koran heeft echter zowel wetenschappelijke als literaire waarde. De door God geschapen wereld heeft zowel esthetische waarde als functionele waarde. Hoe mooi een bloem is en tegelijkertijd hoe functioneel en nuttig hij is. Dit kenmerk dat we noemden is het grootste wonder dat bewijst dat de Koran het 'Woord van God' is.

Aan de andere kant openbaart Allah (met de Koran) het enige wezen dat het universum schept. Wij kunnen Allah niet zien of begrijpen. We kunnen Allah echter gemakkelijk begrijpen vanwege de eenheid in dit rijk (universum). Als het universum niet het werk van God zou zijn, zou deze eenheid en harmonie niet bestaan. Om deze reden werd de mens geschapen als de kalief van Allah en werd het kalifaat toegeschreven aan de gemeenschap in plaats van aan individuen. Zelfs degenen die ook maar enigszins geïnteresseerd zijn in de wetenschap van fiqh weten dat het zeggen van 'Gods rechten' 'publieke rechten' betekent. Omdat de gemeenschap het kalifaat van Allah is.


Şimdi, "EL-HAMDÜ LİLLAH" deyince, değişik ilim adamlarına göre şunlar anlaşılacaktır; "Estetik ve fonksiyonel değerler birlik içindedir". Yani, parçalar ayrı ayrı ne güzeldir ve ne de bir işe yaramamaktadırlar. Eğer parçalar çevre ile bir bütünlük kurabiliyorlarsa, o zaman bir estetik ve fonksiyonel değeri vardır, demektir.


Een hongerig persoon die zichzelf voedt, herinnert zich dat deze zegening waarde heeft in het geheel en prijst Allah, de Eigenaar van dat geheel. Wanneer een patiënt genezing vindt, herinnert hij zich dat zijn gezondheid een waarde heeft binnen het geheel en prijst hij de eigenaar van dat geheel. Hij herinnert zich dat het geen zin heeft om de problemen één voor één op te lossen, maar dat de problemen samen en als geheel kunnen worden opgelost, en daarom moet hij het voortbestaan van de gemeenschap beschermen. Lof geven betekent ook dat je besluit een rechtvaardig mens te zijn.


Binnen het raamwerk van dit begrip zal elke professional over verschillende dingen nadenken:

Een astronoom; Wanneer hij de zon beschouwt, zal hij deze samen met andere hemellichamen beschouwen en de esthetische en functionele waarde ervan bepalen.


Een geograaf; Terwijl hij aan de Kızılırmak-rivier denkt, zal hij ook rekening houden met de Zwarte Zee, de aarde en de polen en dienovereenkomstig de locatie van de rivier bepalen.


Een schilder; Hij zal zich tijdens het schilderen altijd de lof herinneren en zal de aard van een lijn die hij tekent of de kleur die hij op zijn schilderij aanbrengt dienovereenkomstig waarderen.


Een dokter; Tijdens de behandeling van het oog zal hij/zij erop letten dat hij/zij het oor of enig ander orgaan niet beschadigt om de integriteit ervan niet te beschadigen.


Een voorzitter; Hij zal weten dat zijn presidentschap te danken is aan de gemeenschap, en daarom zal hij geen dictatoriale waanvoorstellingen hebben.


Het betekent dat als iedereen een waarde heeft, zij die waarde ook hebben binnen de gemeenschap. Daarom zal hij geen trots of superioriteit voelen. De eigen persoonlijke gedachten kunnen goed zijn. Als de gemeenschap echter niet in staat is deze gedachten te ontvangen, zal zij ook niet proberen deze aan het milieu op te leggen. Eerst moet je de omgeving in de waarheid laten geloven, die gemeenschap overtuigen, en dan de omgeving vragen die waarheid te doen. Omdat de waarheid een waarde heeft vergeleken met de waarheid. Daarom is er geen dwang in religie.


Gemeenschappen kunnen niet worden bestuurd door de wet die zij niet hebben aangenomen. Gemeenschappen ertoe aanzetten goed bestuur te adopteren is één ding; Hen dwingen iets te implementeren wat ze niet omarmen is één ding. Om deze reden wordt, als de wet slecht is, deze eerst gewijzigd en vervolgens wordt de nieuwe wet geïmplementeerd. Vanwege dit begrip leven leden van elke sekte in de islam volgens hun eigen wetten; Leden van verschillende religies geloven ook in hun eigen religies. Het is altijd mogelijk om nieuwe sekten te creëren. Elke stad of subdistrict voert zijn eigen orde en rechtsorde uit.


Elke gemeenschap heeft zijn eigen statuten. De staat, om het rechtssysteem dat mensen hebben aangenomen in stand te houden; Om ervoor te zorgen dat mensen leven zoals ze willen; Het bestaat om hun wettelijke vrijheden te beschermen.

Dit systeem werd voor het eerst geïntroduceerd door de Islam. Het is door alle democratische landen van onze tijd overgenomen. Er is contractvrijheid. In onze tijd wordt deze orde 'democratie' genoemd, wat betekent dat het volk zichzelf regeert.


Dit alles betekent dat het deel een waarde heeft binnen het geheel. Mensen hebben niet het recht om andere mensen te dwingen. Omdat iedereen verantwoordelijk is jegens Allah en verantwoording zal afleggen voor al zijn daden. De staat helpt mensen deze vrijheden te realiseren.


Het blijkt duidelijk uit wat we hebben gezegd; 'AL-HAMDÜ LILLAH' in de Koran vertelt verschillende dingen aan de ingenieur, advocaat, socioloog en arts. We mogen echter niet over het hoofd zien dat elk van hen binnen die instelling iets soortgelijks begrijpt. Ook al lazen zowel de schilder, de advocaat, de arts als de ingenieur hetzelfde boek; Ze begrijpen soortgelijke dingen in hun eigen vak, maar passen ze op verschillende plaatsen toe.

 

 

KORAN ARABISCH

 

Zoals blijkt uit wat we hebben gezegd; Alle wetenschappen bestaan uit een interpretatie van de Koran. De Koran zorgt niet alleen voor eenheid tussen verschillende stammen, maar ook tussen verschillende tijdperken.

Naar onze mening moet daarom het volgende gebeuren:

1. Alle wetenschappen kunnen in het 'Koranisch Arabisch' worden onderwezen; zou gedaan moeten worden.

2. Terminologie (concepten) kunnen worden ontwikkeld met 'Koranisch Arabisch'; ontwikkeld moeten worden.

3. Het moet vanuit elke taal in het 'Koran-Arabisch' worden vertaald en vanuit het 'Koran-Arabisch' in elke taal worden vertaald.

4. Er moeten publicatiecentra voor de Arabische Koran worden opgericht en er moeten publicaties worden gemaakt.

5. Nadat tijdschriften en kranten in 'Koran Arabisch' zijn gepubliceerd, moeten ze met lokale bijdragen in lokale talen worden vertaald.

6. Concluderend kunnen we zeggen dat; De taal van de Koran moet de taal van beschavingen zijn en de Koran moet het hart van beschavingen worden.

Artık insanlık bu dağınıklıktan ve parça parça olmaktan kurtarılmalıdır. Bu uygulama ve gelişme, siyasî baskılarla değil, bu alanda tatbik edilecek üstün hizmetlerle yapılmalıdır.

Als onze medische boeken, geschreven in de 'Koran-Arabisch', kankerpatiënten redden, zal iedereen 'Koran-Arabisch' leren. Omdat hij het nodig heeft. Zo zal hij de Koran leren. Als ons vliegtuig efficiënter is, zal iedereen de beschaving adopteren die wij brengen.

We moeten dit hier duidelijk vermelden: Zelfs als we dit vandaag niet doen, zullen deze onderzoeken naar de Koran in de toekomst worden uitgevoerd en zal iedereen duidelijk begrijpen dat de Koran het woord van Allah is.

 

 

BESCHAVINGEN

 

Mensen aten eerst fruit, daarna gingen ze jagen, daarna werden ze herders, en daarna begonnen ze met landbouw en bewerkten ze hun velden. Toen begonnen ze hun goederen op de markt te ruilen. Later ontstond de koopmansklasse en zij kochten en verkochten goederen in de groothandel. Zo werd de hele wereld één enkele markt. De mensheid heeft deze stadia doorlopen sinds de eerste schepping tot op de dag van vandaag.


De islam sprak de hele mensheid aan in een stadium waarin de hele wereld zo’n economische eenheid was geworden. Zo werd de islamitische beschaving gevestigd en verspreid over de hele wereld. Toen werd de westerse beschaving geboren. Tijdens de periode van de westerse beschaving begon het tijdperk van arbeidsuitwisseling in plaats van goederenuitwisseling. Het op rente gebaseerde arbeidssysteem werd ingevoerd. Nu stort ook dit systeem in en komt er een nieuw systeem voor in de plaats; Rentevrij partnerschapssysteem. Alle voorzieningen van dit nieuwe systeem staan in de Koran en de hele mensheid heeft dit systeem nodig. Om van de hedendaagse problemen af te komen, moet het dit systeem met alle macht omarmen en met alle macht implementeren.


Als we de kwestie vanuit een ander perspectief bekijken, zijn er in de geschiedenis twee soorten beschavingen geweest:

Eén daarvan is de beschaving gebaseerd op het 'Ma'sharī-rechtensysteem'; Het is gebaseerd op overeenstemming en vrede, niet op geweld. Op deze manier bekeken betekent de islam in essentie 'het binnengaan van vrede'.

De andere is het ‘Central Power System’; Het is gebaseerd op druk, kracht en kracht.

In het eerste geval is degene die gelijk heeft de sterkste. In het andere geval heeft de sterke gelijk. Deze beschavingen zijn een tweeling. Deze volgen elkaar op, net als dag en nacht, of zomer en winter.

De Mesopotamische beschaving is een beschaving overdag. Het is gebaseerd op het Universele Rechtensysteem en Hz. Het is de beschaving die Abraham bracht. Hierna kwam de Egyptische beschaving, een nacht- of winterbeschaving gebaseerd op het centrale energiesysteem.


De Hebreeuwse beschaving, die later kwam, is een beschaving voor overdag, gebaseerd op het Ma'sharī Right System en Hz. Het werd gebracht door Mozes. Hierna kwam de duistere Griekse beschaving, gebaseerd op het Centrale Machtssysteem.

Na deze beschaving kwam de christelijke beschaving als een beschaving van vrede. Deze beschaving, die gebaseerd is op waarheid, is gecreëerd door Hz. Jezus bracht het. Na deze beschaving kwam de Romeinse beschaving, die gebaseerd was op het Centrale Machtssysteem.


Vervolgens bracht de islamitische beschaving alle principes van het Ma'sharī-rechtensysteem met zich mee, en vestigde intussen de instellingen van Ijma en Ijtihad. Door de staat te verwijderen van een religieuze staat, dat wil zeggen een staat waarin één enkele religie dominant is, konden verschillende religies in één staat leven.


Na de islamitische beschaving werd de westerse beschaving geboren, gebaseerd op het centrale machtssysteem. Deze beschaving probeerde onreligie, dat wil zeggen atheïsme, te brengen in plaats van dat verschillende religies in één staat leefden. Deze beschaving is een unieke beschaving met haar ‘democratische orde’ waar de praktijk van ‘meerderheid’ de overhand heeft en het ‘rentesysteem’ dat de economie stuurt. leven. Het heeft twee vleugels: het kapitalisme, dat de economie domineert, en het socialisme, dat het bestuur domineert.

 

 

CONCLUSIE

 

Het is duidelijk dat in de geschiedenis van bekende beschavingen een dag- en een nachtbeschaving de een na de ander zijn ontstaan. Dus vandaag de dag leven we in de laatste dagen van de laatste van de vier duale beschavingen. Dit is wat we echt willen zeggen. Wat hierna zal komen, zal uiteraard een nieuwe beschaving voor overdag zijn, gebaseerd op het 'Common Rights System'.

Deze nieuwe beschaving is niet gebaseerd op het meerderheidssysteem; Het zal gebaseerd zijn op een proportioneel systeem. Niet het op rente gebaseerde arbeidssysteem; Het zal gebaseerd zijn op het rentevrije partnerschapssysteem. Deze beschaving zal gebaseerd zijn op 'nieuwe jurisprudentie en consensus', niet op nieuwe profeten. We kunnen deze beschaving de ‘vijfde islamitische beschaving’ noemen.

Het is duidelijk dat we geen invloed hebben op macrogebeurtenissen. Het vindt spontaan plaats binnen de principes bepaald door de Koran. Of we het nu willen of niet, de toekomstige wereld zal een beschaving zijn waarin de Koran het centrum is, gebaseerd op het 'Ma'sharī Rechten Systeem', en binnen de principes van het 'Interessevrije Partnerschap Systeem'.

Dit alles is een wonder van de Koran.

Wat nu te doen?

Wat moeten we doen?

Naar onze mening zou er een 'KORAN STICHTING' opgericht moeten worden die al deze verklaringen evalueert binnen het raamwerk van alle wetenschappen en vanuit dit perspectief met de Koran omgaat.

Ons grootste doel vandaag is om deze stichting op te richten en haar activiteiten te starten. We zijn op zoek naar vrienden die met ons willen samenwerken aan dit onderwerp en binnen het kader van dit doel.

Hieronder presenteren wij als suggestie een voorbeeldcontract hierover.




KORAN STICHTING OVEREENKOMST

 

Artikel 1- De '5. Er werd een STICHTING opgericht om de juiste voorbereidingen te treffen voor de Islamitische Beschaving. Omdat deze Vredesbeschaving van de toekomst gebaseerd zal zijn op de QUR'AN, heet deze stichting 'QUR'AN FOUNDATION'.

Artikel 2- Deze Stichting zal worden opgericht in het land dat dit toelaat. Vervolgens zullen er in alle landen vestigingen worden opgericht, met dit land als hoofdkwartier.

Artikel 3- De toekomst van deze Stichting is '5. Iedereen die de islamitische beschaving omarmt; heeft het recht en de mogelijkheid om deel te nemen, ongeacht religie, taal, ras of land.

Madde 4- Bu Vakfa katılanlar Bir Altın (Türkiye'de Bir Cumhuriyet Altını) ile iştirak etmiş olacaklardır. Bu Vakfı desteklemeye devam ettikleri takdirde, bu altınlarını almayacak ve kazanç da beklemeyeceklerdir. Vakıf'tan desteklerini çekmek isteyenler, bu altınlarını geri isteyebileceklerdir.

Madde 5- Vakıf bu altınları altın olarak muhafaza edecek, bunun yerine de 'Altın Senedi' çıkaracaktır. Bu senedin miktarı, bu şekilde toplanan veya mevduat olarak verilen altın adedinin 5 mislinden fazla olamaz. Bu suretle iştirak eden kimselerin talep etmeleri hâlinde altınlar bir yıl sonra iade edilecektir. İade edilmemesi hâlinde, o ülkede bu Vakıf tasfiye edilecektir.

Artikel 6- Er zal één vertegenwoordiger voor de Stichting zijn in elke gemeenschap met 5.000 inwoners; In elke gemeenschap met 500.000 inwoners zal één afdeling worden gevestigd en in elk land met 50.000.000 inwoners zal er één centrum worden gevestigd. Naast deze organisaties zal de Stichting ook een Centravereniging hebben.

Artikel 7 – Vertegenwoordigers moeten middelmatige kwalificaties hebben, vertegenwoordigers van de afdelingen moeten hoge kwalificaties hebben en vertegenwoordigers van het hoofdkantoor moeten superieure kwalificaties hebben. Stichtingen worden bestuurd via vertegenwoordigers. Om vertegenwoordiger te worden is het noodzakelijk dat minimaal 1/20 van de bij die Stichting aangesloten leden vertegenwoordigd is. Eén vertegenwoordiger kan slechts 1/5 van de leden vertegenwoordigen.

Artikel 8- De leden kunnen hun vertegenwoordigers wijzigen. De vertegenwoordiger van het lid dat volledig wil vertrekken zet zijn taak voort door een nieuw lid te zoeken. Indien zij niet kan worden gevonden, wordt haar vertegenwoordiging geliquideerd. Het lidmaatschap gaat over op het nieuwe lid of leden worden gekoppeld aan andere vertegenwoordigers. Dit scheidingsproces wordt op de vestiging afgehandeld. Als het niet op het filiaal kan worden opgelost, wordt geprobeerd het op het hoofdkantoor op te lossen. Als het centrum het niet aankan, zal de tak van deze Stichting in dat land worden ontbonden en kan er geen nieuwe worden opgericht, tenzij er voldoende bedragen zijn om de geleden verliezen te dekken.

Artikel 9- Deposanten hebben niet de bevoegdheid om deel te nemen aan het beheer. Leden hebben de bevoegdheid om deel te nemen aan het bestuur. Allerlei beslissingen worden genomen volgens het Burgerrechtensysteem, dat wil zeggen volgens de Koran. Beslissingen die in strijd zijn met de dwingende bepalingen van de huidige wetgeving kunnen niet worden genomen.

Artikel 10- Goud wordt bewaard bij nationale banken. De Stichting geeft een Gold Certificaat uit. Het koopt en verkoopt goudcertificaten in nationale valuta. Nationale valuta worden bijgehouden in nationale banken. Het Gold Certificaat kan op elk moment worden ingewisseld voor goud.

Artikel 11- De Stichting koopt en verkoopt de aandelen van de ondernemingen die werkzaam zijn in het rentevrije partnerschapssysteem dat zij ondersteunt. Dit doet zij namens het bedrijf. Het maakt geen verschil tussen aan- en verkoopprijzen. Prijzen stijgen of dalen afhankelijk van vraag en aanbod. Winst of verlies is hier echter eigendom van de deelnemende partners en niet van de Stichting. Hier verstrekt de stichting uitsluitend kredieten tussen instellingen. Het verzekert dus de werking van bedrijven door liquiditeit aan waarden toe te voegen.

Artikel 12- De Stichting ontvangt een deel van de inkomsten van de ondernemingen die zij ondersteunt. Dit aandeel kan maximaal 1/5 bedragen. De Stichting verzorgt tevens haar eigen Algemene Diensten. Het biedt diensten zoals registratie, rijbewijs, magazijn, arbitrage, publicatie en boekhouding. Hij behoudt de controle.

Artikel 13- Op deze manier wordt hij garant voor de ondernemingen met de inkomsten die hij verschaft. Daarnaast maakt zij kosten voor de oprichting van het 'Interestvrije Partnerschap Systeem', gebaseerd op het 'Ma'sharī Rechten Systeem'.

Artikel 14- Enerzijds richt de Stichting Onderwijscentra op en verzorgt onderwijs in de Arabische taal van de Koran; Aan de andere kant richt het bedrijf bedrijven op volgens het rentevrije partnerschapssysteem en heeft het daar alleen studenten en docenten in dienst. De lonen die hier aan leraren en studenten moeten worden betaald, worden enerzijds bepaald op basis van de productie; Aan de andere kant wordt rekening gehouden met hun positie in de wetenschap. Op deze manier worden mensen van de toekomst grootgebracht die handelen met hun kennis.

Artikel 15 – De bedragen die worden ingezameld door degenen die hier werken en studeren, worden aan hen gegeven als kapitaal en naar hun land gestuurd, en er worden inspanningen gedaan om ervoor te zorgen dat deze diensten daar worden verleend.

Artikel 16- Alle werken die beschikbaar zijn in elke taal van de wereld zullen worden vertaald in 'Koran Arabisch' en gearchiveerd. Landen die dat willen, kunnen de boeken die ze willen vanuit het Arabisch in hun eigen taal vertalen. Het is dus niet nodig dat landen een andere taal leren dan het 'Koranisch-Arabisch'.

Artikel 17-Elke natie zal zijn eigen taal spreken en schrijven. De geschreven taal zal echter verenigd zijn. Het LATIJNSE en ARABISCH ALFABET, die verschillende voordelen hebben, moeten worden hervormd en geaccepteerd. Er mag geen ander alfabet dan deze twee alfabetten worden gebruikt. De vormen van het Chinese en Japanse alfabet moeten behouden blijven, maar deze vormen moeten worden opgevuld met de lijnen van het Arabische alfabet. Dus net zoals de Japanners hun eigen vormen in hun eigen taal kunnen lezen, zou iedereen de mogelijkheid moeten hebben om de klanken van die taal met Arabische letters te lezen.

Madde 18- Bu Vakıf böylece bütün beşeriyetin ve çağların merkezi olarak faaliyet göstermelidir. Vakıf millî devletlere karışmamalı; millî devletler vakfa izin vermelidirler. Radyo ve Televizyon neşriyatı Kur'ân Arapçası ile yapılmalıdır.

Artikel 19- Geschillen die kunnen ontstaan tussen de leden of organisaties van deze Stichting zullen worden beslecht via arbiters in overeenstemming met de procedurele bepalingen van de lokale wetgeving. De bepalingen van bijzondere overeenkomsten zijn van toepassing.